ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Saturday, February 19, 2011

„ფერარის“ „რენოს“ გამოსაბოლქვი სისტემის კოპირება გაუჭირდება

Ferrari Admit Copying Renault Exhausts Is Hard

19 თებერვალი

ლოტუს რენოს გამოსაბოლქვს გვერდთა ელერონი ფარავს
..............................

„მაკლარენი“ ერთადერთი გუნდი არაა, რომელმაც ახალი სეზონისთვის, რადიკალური სიახლის დანერგვა გადაწყვიტა. კიდევ ერთი სიახლე, რომელმაც სპეციალისტების და რა თქმა უნდა, გუნდების ტექნიკური შტაბების განსაკუთრებული ყურადღება მიიქცია, „ლოტუს რენოს“ გამოსაბოლქვი“ სისტემაა, რომლის მილებიც რადიატორების სექციების წინაა გამოტანილი.

ამგვარი უცნაური გადაწყვეტის მიზანი ისაა, რომ ძრავიდან მაღალი წნევით გამოტყორცნილმა ნამწვმა აირმა ავტომობილის ქვეშ გაიაროს და ამით, გრაუნტ ეფექტის გაუმჯობესებას შეუწყოს ხელი. ამას კი ავტომობილზე დინამიკური დატვირთვის გაზრდა და მდგრადობის გაუმჯობესება მოჰყვება.

რა თქმა უნდა, ბევრი გუნდი ეცდბა, რომ ასეთი კონსტრუქცია თავის სარბოლ მანქანზე გამოიყენოს, თუმცა ეს იოლი არ იქნება, რადგან ამისათვის ავტომობილის შეთანწყობის ძირეული შეცვლა იქნება აუცილებელი, რაც ძალიან ძნელი გასაკეთებელია - ფ1-ის ბოლიდის ძარის ქვეშ სივრცე შეზღუდულია და იქ ყოველ კვადრატულ სანტიმეტრს ავტომობილის სხვადასხვა სისტემა და ელემენტი იკავებს.

სხვათა შორის, მალე მსგავს გამოსაბოლქვს ალბათ „მაკლარენიც“ შექმნის, მაგრამ ბრიტანულ გუნდთან შედარებით, კონსერვატიულობას ავლენს „ფერარი“, რომლის ახალი მანქანაც, ისედაც არ გამოირჩევა გარეგნული სპეცეფექტებით. მისი ტექნიკური დირექტორი ალდო კოსტა აცხადებს, რომ ახალ სეზონში, იტალიური გუნდი მსგავს სისტემას ვერ გამოიყენებს. ჯერ ერთი, ის თვლის, რომ ასეთი სისტემის ეფექტურობა ჯერ დადასტურებული არაა. მეორეც, მსგავსი გამოსაბოლქვის გაკეთება, ბოლიდის დიდი ნაწილის გადაკეთებას მოითხოვს, რაც ამ ეტაპზე, პრაქტიკულად შეუძლებელია.

კითხვაზე, ძნელი იქნება, თუ არა „ფერარის“ მანქანაზე მსგავსი კონსტრუქციის გამოყენება, კოსტა პასუხობს: „მე ვიტყოდი, კი. „რენოს“ მიერ შემუშავებული გამოსაბოლქვის მსგავსი სისტემის ჩვენს მანქანაზე დასაყენებლად, მისი შასი ძირეულად გადასაკეთებელი იქნება. ამ შემთხვევაში, გაძნელდება ძრავის გაგრილების ეფექტურობის შენარჩუნება და მანქანის ამ სეგმენტში მოთავსებული ელექტრონული მოწყობილობებისთვის სხვა ადგილის გამონახვა“.

კოსტა დასძენს, რომ იმის მიზეზი, რაც გუნდებს მსგავსი კონსტრუქციების შემუშავებისკენ უბიძგებს, ტექნიკური რეგლამენტის ხშირი ცვლაა: „როცა რეგლამენტი ასე ხშირად იცვლება, გუნდები სიახლეების დანერგვას ცდლობენ. და თუ წესები რამდენიმე სეზონის განმავლობაში არ შეიცვლება, მაშინ ფორმულა ერთში ოპტიმიზაციის პერიოდი დადგება“.

No comments:

Post a Comment