ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Saturday, August 8, 2009

მენსელი თავისი კარიერის შესახებ

Nigel mansell

8 აგვისტო


მენსელი უილიამს FW11-ის” პილოტირებისას
...........................................................................................

ფორმულა ერთის პილოტებთან ინტერვიუ ყოველთვის საინტერესოა. მითუმეტეს, თუ თანამოსაუბრე მსოფლიოს ჩემპიონია, მისი სახელი კი ნაიჯელ მენსელია, რომელიც თავისი კარიერის გამორჩეულ მომენტებზე საუბრობს.

ახლახანს, ასეთი ინტერვიუ ბიგ ნაიჯს, ვინც ჩემპიონის ტიტულს მხოლოდ ერთხელ - 1992 წელს დაეუფლა, თუმცა ამის შანსი ადრეც არაერთხელ ჰქონია, პოპულარულმა ინგლისურმა ჟურნალმა F1რეისინგმა ჩამოართვა. ინტერვიუს დროს, ლეგენდარულმა ინგლისელმა თავისი კარიერის გამორჩეული მომენტები გაიხსენა.

ყველაზე გამორჩეული რბოლა - ბრიტანეთის დიდი პრიზი (1986)

ნაიჯელ მენსელი: რა თქმა უნდა, ყველა გამარჯვება სასიამოვნოს. ყოველთვის სიამოვნებით მახსენდება 1989 წლის უნგრული ეტაპი, რომელიც ”ფერარის” მანქანით მოვიგე. მაგრამ ბრიტანეთში 1986 წელს მოპოვებული გამარჯვება მაინც განსაკუთრებულია. პირველ წრეზე მომხდარ ავარიაში ჟაკ ლაფიტმა ორივე ფეხი მოიტეხა, მე კი მანქანა დავამტვრიე და სათადარიგოზე გადავჯექი, რომელიც ნელსონ პიკეს მონაცემების მიხედვით იყო გამართული - ჩემი პარამეტრების შესაბამისად მისი დარეგულირებისთვის დრო აღარ იყო.

მაგრამ დავჯექი ასეთ მანქანაზე და რბოლაც მოვიგე, რაშიც პიკეს მიერ დაშვებული ერთადერთი შეცდომა დამეხმარა - ის გადაცემათა კოლოფის საფეხურის შეცვლისას შეცდა და ამით მაშინვე ვისარგებლე.

საუკეთესო მანქანა - უილიამს FW11

მე ძალიან მომწონდა ”ფერარი 640”, რომლითაც 1989 წელს იტალიური გუნდის სახელით პირველი გამარჯვება ბრაზილიაში მოვიპოვე. მაშინ იქ ახალი გადასული ვიყავი, ახალ მანქანაზე გადავჯექი. იქ თავს ძალიან კარგად ვგრძნობდი, მაგრამ საუკეთესოდ მაინც ”უილიამს FW11-ს” ვთვლი. ”ჰონდას” ტურბომოტორი წარმოუდგენელ ძალას ავითარებდა - კვალიფიკაციის ვარიანტს 1 300 ცხენის ძალის მოცემა შეეძლო. ეს ნამდვილი კაცური მანქანა იყო.

ყველაზე დიდი კინკლაობა - ჟან-მარი ბალესტრთან

FIA-ს ყოფილმა პრეზიდენტმა ერთხელ თქვა, რომ ფორმულა 1-ში აღარასდროს დამიშვებდა. მას სურდა, რომ რაღაც დარღვევისთვის დავესაჯე. მე კი გამოვაცხადე, რომ მას ზოგი პილოტისთვის ერთი წესი ჰქონდა, ზოგისთვის კი - სხვა. ისე კი, ჟან-მარის ჩემი პირდაპირობა მოსწონდა და ჩვენ მალე შევრიგდით.

საუკეთესო ბოსი - კოლინ ჩეპმენი (ლოტუსი)

ჩეპმენი საუკეთესო იყო და იმიტომაც მიმიწვია - ის საუკეთესო პილოტებს იყო მიჩვეული და მათ ჩემპიონობისთვის ბრძოლის პირობებს უქმნიდა. კოლინმა იცოდა, ყველაფერს ვიზამდი, რომ მანქანისგან მაქსიმუმი გამომეწურა. ჩვენ შესანიშნავი ურთიერთობა გვქონდა, ის ბევრ საჭირო რჩევას მაძლევდა. დაგვიანებას გადამაჩვია და სიმართლის თქმას მიმაჩვია.

საუკეთესო გასწრება - გერჰარდ ბერგერის გასწრება (მექსიკა 1990)

ორმოცის რომ გავხდი, ნიუ ჰემპშირში ინდიქარის რბოლა მოვიგე, რომლის ფინიშამდე ოთხი წრით ადრეც, პოლ ტრეისის გარე რადიუსით გავასწარი. მაშინ ბევრი მეკითხებოდა - ეს როგორ მოახერხეო. ასეთ გასწრებებს ხშირად ვერ გაიმეორებ, იმიტომ რომ, თუ შეცდი, შეიძლება რბოლებს სამუდამოდ დაემშვიდობო. მაგრამ მსგავსი მანევრი მე ადრეც ჩამიტარებია.

ეს მექსიკაში, 1990 წელს მოხდა. მაშინ ბერგერს გავასწარი. რბოლის შემდეგ მას უთქვამს, რომ თავზეხელაღებული ვარ, მაგრამ სამაგიეროდ, ბოქსში რომ ვბრუნდებოდი, სხვადასხვა გუნდის მექანიკოსების ტაში მესმოდა და მაშინ ძალიან ამაყი ვიყავი.

ყველაზე ცუდი რბოლა - არგენტინა (1981)

1981 წლის სეზონის დასაწყისი ძალიან დამღლელი გამოდგა. ლონგ ბიჩის ეტაპს შემდეგ ორი სამხრეთამერიკული რბოლა მოჰყვა. რიოში თითქმის ექვსი კვირა გავატარეთ - მაშინ ყოველი რბოლის შემდეგ, საკუთარ თავს შინ დაბრუნების უფლებას ვერ ვაძლევდით. ჰოდა, ამდენი წვალების შემდეგ, არგენტინული რბოლის მესამე წრეზევე ”კოსუორტის” ძრავი ამიფეთქდა და მთელი წვალება წყალში ჩაგვეყარა, რამაც ძალიან გაწბილებული დაგვტოვა.

No comments:

Post a Comment