ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Wednesday, April 14, 2010

”მერსედეს GP” მანქანას რადიკალურად შეცვლის

Mercedes to race 'B' car in Spain

14 აპრილი

”მერსედეს GP” ესპანეთის დიდი პრიზისთვის თავისი მანქანის რადიკალურად მოდერნიზებულ მანქანას ამზადებს და იმედი აქვს, რომ მოწინავე გუნდებთან ჩამორჩენის აღმოფხვრას შეძლებს.

სეზონის პირველ სამ რბოლაში, ტრასების სპეციფიკის მიხედვით, სამქიმიანები მოწინავეებთან წრეზე 0.5-1.0 წამს აგებდნენ. ამის მიზეზი კი, როგორც გუნდის შეფი როს ბრაუნი ამბობს, ჩამორჩენის მიზეზი, ავტომობილის აეროდინამიკური ბალანსისა და წონის განაწილებას შორის შეუსაბამობაა, რის გამოც, წინა ღერძი ზედმეტად იტვირთება.

ესპანური რბოლისთვის, ”მერსედესის” ბოლიდს შეეცვლება საბაზო აეროდინამიკური პაკეტი, ძრავის და გადაცემათა კოლოფის განლაგება და შესაძლოა, ბორბლებს შორის ბაზაც. ეს კი ნიშნავს, რომ შტუტგარტელები ესპანეთში სულ სხვა მანქანით იასპარეზებენ.

”მანქანის შემუშავების პროცესში, ჩვენ მხოლოდ წინა ბორბლების ზომების შეცვლის ფაქტორი გავითვალისწინეთ. იმ ეტაპზე, ჩვენი მიზანი ის იყო, რომ მანქანის არასაკმარისი მოხვევადობა გამოგვერიცხა. მაგრამ გვიან გავიგეთ, რომ ”ბრიჯსტოუნმა” უკანა ბორბლების კონსტრუქციაც შეცვალა. ყოველივეს შედეგად, წინა ღერძი უფრო დაიტვირთამ ვიდრე ველოდით”, - ყვება ბრაუნი.
გუნდის შეფი დასძენს, რომ ინჟინრებმა პრობლემის აღმოფხვრის ორი გზა დასახეს: ერთია მანქანის შემსუბუქება, რასაც რეგლამენტი კრძალავს. მეორე კი ბაზის სიგრძის გაზრდაა. მეორე შემთხვევაში, ცვლილება მარტო ბაზის გაზრდით ვერ აღმოიფხვრება. პარალელურად, შესაცვლელია აეროდინამიკური კონცეპცია, ძირითად აგრეგატებს კი დამაგრების კოორდინატები უნდა შეეცბალოს.

სხვათა შორის, ”მერსედესის” მანქანას ”რენოს” შემდეგ, ყველაზე მოკლე ბაზა აქვს და მისი დაგრძელება საუკეთესო გამოსავალი უნდა იყოს. მაგრამ ამ შემთხვევაში, გუნდს შასის ქრეშ ტესტის განმეორებით ჩატარება მოუწევს, რადგან ამ შემთხვევაში, მანქანის ის პარამეტრები შეიცვლება, რომლებსაც ჰომოლოგაცია აქვს მიღებული...

No comments:

Post a Comment