ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Tuesday, December 21, 2010

ელექტრონული ფორმულა რბოლებისთვის ემზადება

U.N. Climate Change Conference announces electric racing series

21 დეკემბერი

მექსიკის ქალაქ კანკუნში გაერთიანებული ერების კლიმატის ცვლილების კონფერენციაზე, რომელსაც საქართველოს პრეზიდენტი მიხეილ სააკაშვილი დაესწრო, გამოცხადდა, რომ ყალიბდება საერთაშორისო სარბოლო სერია ფორმულეკ EF01, რომელშიც მრბოლები სხვადასხვა მწარმოებლების მიერ შექმნილ ერთადგილიან შასიზე აგებული მანქანბით იასპარეზებენ.
ახალი ჩემპიონატი პირველად 2013 წელს უნდა ჩატარდეს. მის ორგანიზატორთა ჩანფიქრით, ახალი ელექტრონული სერიის მანქანები, თავისი ტექნიკურ-დინამიკური მახასიათებლებით, ფორმულეკ 3-ის ბოლიდების დონეზე უნდა იყოს, რომლებიც 2.0-ლიტრიანი ატმოსფერული შიდაწვის ძრავების ძალას იყენებს.

ახალი ბოლიდი, რომელიც ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, ფრანგულმა კომპანია ”სეგულა მატრა ტექნოლოჯიზმა” მოამზადა, რომელსაც ამისათვის ორწელიწადნახევარი დასჭირდა. ავტომობილი ”სიმენსის” წარმოების ორი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომლებიც ”ჰიულენდის” მიერ სპეციალურად შექმნილ ორსაფეხურიან ტრანსმისიასთანაა შეწყვილებული.

სარბოლი ავტომობილის მონოკოკი და ძარა ფორმულა 1-ის გუნდ ”მერსედეს GP-ს” სპეციალისტებმა შეიმუშავეს, რისთვისაც მათ თავიანთი ბრეკლის ბაზის აეროდინამიკური მილი გამოიყენეს. მილში ჩასაბერად, მათ 1:5-ზე მასშტაბის მოდელი შექმნეს, როგორც ფოერმულა 1-ის ბოლიდის შემუშავებისას ხდება ხოლმე.

პროექტში მონაწილეობა საბურავების მწარმოებელმა ფრანგულმა კომპანია ”მიშლენმაც” მიიღო, რომელიც თავისი რადიკალური სიახლეებითაა ცნობილი. ამჯერად ”ბიბენდუმმა” (მიშლენს ხშირად მისი ლოგოს სახელითაც მოიხსენიებენ) ისეთი საბურავები შეიმუშავა, რომლებიც ენერგიის დაზოგვას უწყობს ხელს.

სარბოლი ელექტრომობილისთვის აკუმულატორები სამხრეთ აფრიკულმა კომპანია SAFT-მა მოამზადა. მისი ზომიდან გამომდინარე, აკუმულატორის ტევადობა დიდი არაა - ის საკმარისია მხოლოდ იმისათვის, რომ ძრავები ენერგიით 20-25 წუთის განმავლობაში უზრუნველყოს. ამასთან, მათ დასამუხტად 60-90 წუთია საჭირო. რა თქმა უნდა, ასეთი მცირე ტევადობის გამო, ამ მანქანით ხაგრძლივი რბოლების ჩატარება შეუძლებელი იქნება. თუმცა, არაა გამორიცხული, რომ აკუმულატორის ბლოკის სწრაფად შეცვლის სისტემა შემუშავდეს, რომელიც გუნდბს აკუმულატორის ბლოკის რბოლის დროს, პიტ-სტოპზე სწრაფად შეცვლის საშუალებას მისცემს.

”სეგულა მატრა ტექნოლოჯიზის” მიერ სხვა კომპანიებთან თანამშრომლობით შექმნილი ბოლიდი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 3 წამში ასწრებს, მაქსიმალური სიჩქარე კი 250 კმ/სთ-ია. ავტომობილმა უკვე რამდენიმე ტესტ-სესია ჩაატარა. ჯერ ის გამოსაცდელად ავტოდრომ მანი კურზე გაიყვანეს, სადაც საჭეს ჯიულ ბიანკი მართავდა, შემდეგ კი ტესტები ლე მანის ”ბუგატის” ტრეკზე ჩატარდა და ამ დროს საჭესთან ალექსანდრ პრემა იჯდა.

ჯერჯერობით, ახალი სერიის რეგლამენტი და წესები არ გამოქვეყნებულა, თუმცა მისი ორგანიზატორები აცხადებენ, რომ მათ ათეტაპიანი ჩემპიონატის ჩატარება სურთ. ამასთან, ჩემპიონტში ხუთივე კონტინენტის ტრასებს გამოიყენებენ.

No comments:

Post a Comment