ბატონი ფორმულა 1-ის 31-ე ჩემპიონია
Brasilian GP
18 ოქტომბერი
ჩემპიონი ზეიმობსვი არ დი ჩემპიონს, მაი ფრენდს!
...................................................................
მართალია, ბატონს არც რბოლა მოუგია და ის არც კვარცხლბეკზე ასულა, მაგრამ ინიშთან მეხუთე მივიდა, რაც სრულიად საკმარისი აღმოჩნდა იმისათვის, რომ ტიტული სან პაულუშივე გაენაღდებინა. ეს კი იმიტომ, რომ პოულის მფლობელი მისი თანაგუნდელი რუბენს ბარიკელო მხოლოდ მერვე ადგილს დასჯერდა.
”რედ ბულის” სებასტიან ფეტელმა კი, მართალია რბოლა ბრიტანელზე ადრე დაასრულა, მაგრამ ეს საკმარისი არ იყო იმისათვის, რომ ბატონის კორონაცია ორი კვირით გადადებულიყო.
ბატონს ფინიშია ალამი ფელიპე მასამ აუფრიალა
..................................................................................................
ბატონს, ვინც სტარტი მე-14 პოზიციიდან აიღო, თავიდანვე გაუმართლა - სტარტიდან ცოტა ხანში, რბოლას მის წინ მყოფი სამი პილოტი - ადრიან სუტილი, იარნო ტრული და ფერნანდო ალონსო გამოეთიშა. ჯერ სუტილმა და ტრულიმ გზა ვერ გაიყვეს და ერთმანეთი დაამტვრიეს, შემდეგ კი ტრულის უკონტროლო ”ტოიოტამ” ალონსოს ”რენოც” მოცელა. გზა ნამსხვრევებით აივსო და ტრასაზე პეისკარი გამოვიდა.
ბატონმა ერთბაშად სამი საფეხურით წინ წაიწია და რაც მთავარია, ძალიან სწრაფი იყო - რამდენიმე მეტოქე უცებ ჩამოიტოვა და ქულების ზონას მიუახლოვდა. ამ დროს, ბარიკელო ისევ ლიდერი იყო - მან სტარტზე კარგად დაიცვა თავისი სალიდერო პოზიცია, მაგრამ მარკ უებერის და რობერტ კუბიცას შორს ჩამოტოვება ვერ მოახერხა, რაც პირველივე პიტსტოპის შემდეგ ლიდერობის დაკარგვად დაუჯდა.
უბერი გამარჯვებას ზეიმობს
..............................................................
ბარიკელოს რბოლის ბოლოსაც არ გაუმართლა - მის მანქანას ვიბრაციები დაეწყო, რის გამოც, ბრაზილიელ პილოტს ბოქსში ზედმეტად შესვლამ მოუწია. თუმცა, ასეც რომ არ მომხდარიყო, ბატონი მაინც ჩემპიონი გახდებოდა, რადგან ბარიკელო უებერის და კუბიცას დამწევი იყო, კვარცხლბეკის მესამე საფეხურის დაკავება კი მისთვის დიდი ვერაფერი ბედენა იქნებოდა...
”ოჰ, რა რბოლა იყო. მე მსოფლიო ჩემპიონი ვარ, მე მსოფლიო ჩემპიონი ვარ. ძალიან საინტერესო სეზონი გვქონდა. ეს მართლა სასწაულია. ვერასდროს ვიფიქრებდი, რომ ფორმულა ერთში მსოფლიო ჩემპიონი გავხდებოდი”, - ნარბოლევს განაცხადა ბატონმა, ვინც საპატიო წრეზე მყოფმა, რადიოთი ”ვი არ დი ჩემპიონს, მაი ფრენდს” დაამღერა.
ახალ ჩემპიონს ერთ-ერთმა პირველმა მამამისმა, შემდეგ კი ფორმულა ერთის კომერციულ უფლებათა გამგებელმა ბერნი ეკლსტოუნმა მიულოცა.
ბრაზილიური რბოლის შემდეგ, ბატობს, ვინც სეზონის დასაწყისში, პირველი შვიდი ეტაპიდან ექვსი მოიგო, 89 ქულა დაუგროვდა ფეტელის 74-სა და ბარიკელოს 72-ის წინააღმდეგ. ”ბრაუნი” კი, რომელსაც კონსტრუქტორთა თასის გასანაღდებლად ერთადერთი ქულაც ჰყოფნიდა, ფორმულა ერთის პირველი გუნდი გახდა, რომელიც ჩემპიონის ტიტულს სადებიუტო სეზონშივე დაეუფლა.
ბრაზილიის დიდი პრიზი
სან პაულუ, ინტერლაგოსი. დისტანცია 305.909 კმ (4.309 კმ - 71 წრე)
პილოტი, ქვეყანა, გუნდი დრო/ჩამორჩენა
1. მარკ უებერი (ავსტრალია,რედ ბულ-რენო) 1:32:23.081
2. რობერტ კუბიცა (პოლონეთი, BMW ზაუბერი) + 7.626
3. ლუის ჰამილტონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი) + 18.944
4. სებასტიან ფეტელი (გერმანია, რედ ბულ-რენო) + 19.652
5. ჯენსონ ბატონი (ბრიტანეთი, ბრაუნ GP) + 29.005
6. კიმი რაიკონენი (ფინეთი, ფერარი) + 33.340
7. სებასტიან ბუემი (შვეიცარია, ტორო როსო) + 35.991
8. რუბენს ბარიკელო (ბრაზილია, ბრაუნ GP) + 45.454
9. ჰეიკი კოვალაინენი (ფინეთი, მაკლარენი) + 48.499
10. კამუი კობაიაში (იაპონია, ტოიოტა) + 1:03.324
11. ჯანკარლო ფიზიკელა (იტალია, ფერარი) + 1:10.665
12. ვიტანტონიო ლიუცი (იტალია,ფორს ინდია) + 1:11.388
13. რომენ გროჟანი (საფრანგეთი, რენო) + 1 წრე
14. ხაიმე ალგერსუარი (ესპანეთი, ტორო როსო) + 1 წრე
უსწრაფესი წრე: მარკ უებერი - 1:13.733 (25-ე წრე, 210.386 კმ/სთ)
გამოეთიშნენ
პილოტი, ქვეყანა, გუნდი მიზეზი/წრე
კაზუკი ნაკაძიმა (იაპონია, უილიამს-ტოიოტა) - 31
ნიკო როსბერგი (გერმანია, უილიამს-ტოიოტა) ტრანსმისია 28
ნიკ ჰაიდფელდი (გერმანია, BMW ზაუბერი) - 22
ადრიან სუტილი (გერმანია, ფორს ინდია) ავარია 01
იარნო ტრული (იტალია, ტოიოტა) ავარია 01
ფერნანდო ალონსო (ესპანეთი, რენო) ავარია 01
პილოტთა კლასიფიკაცია
1. ჯენსონ ბატონი - 89.0 ქულა; 2. სებასტიან ფეტელი - 74.0; 3. რუბენს ბარიკელო - 72.0; 4. მარკ უებერი - 61.5; 5. ლუის ჰამილტონი - 49.0; 6. კიმი რაიკონენი - 48.0; 7. ნიკო როსბერგი - 34.5; 8. იარნო ტრული - 30.5; 9. ფერნანდო ალონსო - 26.0; 10. ტიმო გლოკი (გერმანია, ტოიოტა) - 24.0; 11. ფელიპე მასა (ბრაზილია, ფერარი) - 22.0; 12. ჰეიკი კოვალაინენი - 22.0; 13. რობერტ კუბიცა - 17.0; 14. ნიკ ჰაიდფელდი - 15.0; 15. ჯანკარლო ფიზიკელა - 8.0; 16. ადრიან სუტილი - 5.0; 17. სებასტიან ბუემი - 5.0; 18. სებასტიან ბურდე (საფრანგეთი, ტორო როსო) - 2.0; 19. კაზუკი ნაკაძიმა - 0.0; 20. ნელსონ პიკე (ბრაზილია, რენო) - 0.0; 21. კამუი კობაიაში - 0.0; 22. ვიტანტონიო ლიუცი - 0.0; 23. რომენ გროჟანი - 0.0; 24. ხაიმე ალგერსუარი - 0.0; 25. ლუკა ბადოერი (იტალია, ფერარი) - 0.0
კონსტრუქტორთა პირველობა
1. ბრაუნ-მერსედესი - 161.0 ქულა; 2. რედ ბულ-რენო - 135.5; 3. მაკლარენ-მერსედესი - 71.0; 4. ფერარი - 70.0; 5. ტოიოტა - 54.5; 6. უილიამს-ტოიოტა - 34.5; 7. ბეემვე ზაუბერი - 32.0; 8. რენო - 26.0; 9. ფორს ინდია-მერსედესი - 13.0; 10. ტორო როსო-ფერარი - 7.0
No comments:
Post a Comment