ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Monday, October 26, 2009

ნიუი სეზონს აფასებს

Adrian Newey

26 ოქტომბერი

ფორმულა 1-ის წლევანდელი სეზონი ჯერ არ დასრულებულა, თუმცა ”რედ ბულის” ტექნიკური დეპარტამენტის შეფი ედრიან ნიუი უკვე აჯამებს მის შედეგებს და თვლის, რომ მისმა გუნდმა დიდი ნაბიჯით წაიწია წინ.

”ჩვენთვის ეს სეზონი ძალიან წარმატებული გამოდგა. როგორც იქნა, გამარჯვებას გემო გავუსინჯეთ და კვარცხლბეკზეც ხშირად ავდივართ. გუნდისთვის ეს წინ გადადგმული დიდი ნაბიჯია. რეგლამენტში შეტანილმა ცვლილებებმა ჩვენს სასარგებლოდ იმუშავა. სმ დროს მნიშვნელობა ჰქონდა, თუ რამდენად ვისარგებლებდით ამ ცვლილებით. ჩვენ ეს შევძელით.

სეზონი ორმაგი დიფუზორის გარეშე დავიწყეთ, რადგან მის ლეგალობაში არ ვიყავით დარწმუნებული. თითქმის ნახევარი სეზონი დაგვჭირდა იმისათვის, რომ ასეთი დიფუზორი მანქანის კონსტრუქციის განუყოფელ ნაწილად გვექცია. დარწმუნებული ვარ, ჩემპიონატი ამ დროს რომ დაწყებულიყო, ჩვენ მის მოგებას შევძლებდით. თუმცა, ორმაგი დიფუზორის გარეშეც, მანქანა ძალიან კარგი იყო.

მიმაჩნია, რომ 1983 წლის შემდეგ, ტექნიკური რეგლამენტი ასე რადიკალურად პირველად შეიცვალა. მანქანის პროექტირება ცარიელი ფურცლიდან დავიწყეთ. ბევრი რამ იმაზე იყო დამოკიდებული, თუ რამდენად გვქონდა სრულიად ახალი ტექნიკის შექმნის უნარი. ეს სულ სხვაა, ვიდრე მცირე, ერთი შეხედვით უმნიშვნელო დეტალების სრულყოფის მოსაწყენი პროცესი.

აეროდინამიკაში ჩვენ ინტენსიურად ვიყენებთ კომპიუტერული მოდელირების პროცესს. მე პროგრამისტი არ ვარ, თუმცა ამ პროცესს სრულად ვაკონტროლებ. კომპიუტერული მოდელირების დროს მიღებულ შედეგების გაანალიზება კი ჩემი პრეროგატივაა, რის შემდეგაც ჩანაფიქრი ფურცელზე გადამაქვს. მინდა ვთქვა, რომ ჩვენ შესანიშნავი ინჟინრების გუნდი გვყავს, რომლის ერთი წევრი მეც ვარ.

რეგლამენტი მომავალი სეზონისთვისაც იცვლება, მაგრამ იმდენად მნიშვნელოვნად არა, როგორც ამ სეზონის წინ. იკრძალება რბოლის დროს საწვავის შევსება, ქინა საბურავები კი ოდნავ შევიწროვდება. სულ ეს არის. ამჯერად იმდენი სამუშაო აღარ გველის. მანქანას თავიდანვე ორმაგი დიფუზორის გათვალისწინებით ვქმნით. უკვე არსებული კონსტრუქციის გადაკეთება აღარ მოგვიწეგვს. საერთო ჯამში, ახალი მანქანა წლევანდელის ევოლუციური ვერსია იქნება.

მაგრამ მისი შექმნის პროცესში გარკვეული პრობლემების გადაწყვეტა მოგვიწევს. მთავარი ისაა, რომ საწვავის შევსების აკრძალვის გამო, მნიშვნელოვნად გაიზრდება ავზების მოცულობა. ის უფრო გრძელი და განიერი გახდება. ამას კი შედეგადბაზის დაგრძელება მოჰყვება. შემცირდება ადგილი რადიატორებისთვისაც. თუმცა, მიმაჩნია, რომ ეს არცთუ ისეთ სერიოზულ პრობლემებს შეგვიქმნის, როგორებსაც ამ სეზონის წინ წავაწყდით.

ახალ სეზონში, რბოლების დასაწყისში, სავსე ავზების გამო, მანქანები მნიშვნელოვნად დამძიმებულები იქნება. ამიტომ, გაიზრდდება დატვირთვები საბურავებსა და მუხრუჭებზე. საბურავების მუშაობას ჩვენ ყველაზე ნაკლებად ვაკონტროლებთ. ამის მიზეზი ისაა, რომ მათ გარე მიმწოდებლისგან ვღებულობთ და მათ შესახებ ინფორმაციაც ნაკლები გვაქვს. ვფიქრობ, ამ მხრივ, უკეთეს მდგომარეობაში არც სხვა გუნდები არიან.

რა თქმა უნდა, ძალიან გვინდოდა ამ ჩემპიონატის მოგება. ეს თითქმის გამოგვივიდა კიდეც, მაგრამ სამწუხაროდ, დაწევა მაინც ვერ შევძელით. და მაინც, ხუთი გამარჯვება სერიოზული წინსვლაა”.

No comments:

Post a Comment