ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, December 2, 2010

ფეტელი სტატისტიკითაც საუკეთესოა

Statistics Show Vettel Best Driver of 2010

2 დეკემბერი

სებასტიან ფეტელი მსოფლიო ჩემპიონ ისე გახდა, სეზონის განმავლობაში, ლიდერი ერთხელაც არ ყოფილა. ცხრილს სათავეში ერთადერთხელ - ბოლო რბოლის შემდეგ მოექცა და ტიტულსაც დაეუფლა. თან, ბევრი ამბობს, რომ ფერნანდო ალონსოს და ”ფერარის” ტაქტიკური შეცდომა რომ არა, ჩემპიონი ესპანელი გახდებოდა.

მაგრამ გერმანულმა ჟურნალმა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტმა” კარგად შეისწავლა ტოპ პილოტების სტატისტიკური მონაცემები, რომლებმაც აჩვენა, რომ ფეტელი პრაქტიკულად ყველა ასპექტში სჯობდა თავის მეტოქეებს. სტატისტიკა კი თითქმის ყოველთვის, ზუსტად ასახავს, თუ როგორ ჩაატარა მრბოლმა სეზონი.

და რატომ გაუჭირდა ფეტელს ჩემპიონობა? საქმე ისაა, რომ ახალგაზრდა გერმანელმა მეტისმეტად ბევრი შეცდომაც დაუშვა, რაც მას ლამის მარცხის ფასად დაუჯდა. ისე კი, ერთადერთი მაჩვენებელი, რომელშიც მას ალონსომ რეალური კონკურენცია გაუწია, გამარჯვებათა რაოდენობაა - ორივე პილოტმა 5-5 რბოლა მოიგო.

სხვა მაჩვენებლების მხრივ, ფეტელს ბადალი არ ჰყავდა. მაგალითად, 19 ეტაპიდან, მან 10-ის პოულ პოზიცია მოიგო. შედარებისთვის, მხოლოდ ხუთი საკვალიფიკაციო რბოლის მოგება შეძლო მისმა ავსტრალიელმა თანაგუნდელმა მარკ უებერმა. რბოლებში კი ფეტელის საშუალო სეზონური პოზიცია 1.95 ადგილია. შედარებისთვის, უებერი მსგავსი მაჩვენებელი 2.79-ია, ალონსოსი კი - 5.79.

პილოტის სისწრაფის კიდევ ერთი მაჩვენებელია რბოლისას გავლილი უსწრაფესი წრეები. ამ მხრივ, ფეტელის საშუალო მაჩვენებელი 0.051 წამით სჯობნის უებერისას. სხვათა შორის, ოზი პილოტიც დანარჩენებზე ბევრ ასპექტში უკეთესია, თუმცა ”რედ ბულ რეისინგის” წყვილს ასეთი სოლიდური უპირატესობის მიუხედავად, მაინც დიდი ბრძოლის გადატანა დასჭირდა იმისათვის, რომ მათგან რომელიმე ჩემპიონი გამხდარიყო და ამის მიზეზი ისევდაისევ, ხშირი შეცდომებია. ამასთან, სეზონის დასაწყისში, მათი ბოლიდიც საკმაოდ არასაიმედო იყო.

კიდევ ერთი საინტერესო სტატისტიკური მაჩვენებელი: სეზონის განმავლობაში, ფეტელი პელოტონს სათავეში 2000 კილომეტრის მანძილზე ედგა. უებერის შესაბამისი მაჩვენებელი 1500 კილომეტრზე ნაკლებია. შემდეგ მოდიან ლუის ჰამილტონი, ალონსო და ჯენსონ ბატონი.

ალონსოს ხელი ”ფერარის” გამძლეობამაც შეუწყო. იტალიური გუნდის მანქანებმა სეზონის განმავლობაში, ყველაზე მეტი წრის გავლა შეძლეს. ამასთან, ალონსოს რბოლისას 5 უსწრაფესი წრე ჰქონდა, ზუსტად იმდენი, რამდენიც ჰამილტონს. მხოლოდ სამი უსწრაფესი წრის გავლა მოახერხა ფეტელმა.

No comments:

Post a Comment