ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, December 23, 2010

დამცავი საქარე მინები ფ1-ის ბოლიდებისთვის

FIA to Introduce Protective Windshields on F1 Cars

21 დეკემბერი

საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაცია (FIA) პილოტების უსაფრთხოებაზე ზრუნვას აგრძელებს და ამ მიზნით, მანქანებზე გამჭვირვალე დამცავი საქარე შუშების დაყენებას სავალდებულოს გახდის. ასეთმა, დარტყმისადმი მედეგმა შუშამ, პილოტის თავი მძიმე ტრავმებისგან უნდა დაიცვას.

იტალიურმა ჟურნალმა ”აუტოსპრინტმა”, ”ფერარის” ფოტოშოპში დამუშავებული სურათიც კი გამოაქვეყნა, რომელზეც კარგად ჩანს, თუ როგორი გარეგნობა ექნება ახალი რეგლამენტის შესაბამისად მომზადებულ ბოლიდებს.

ჯერჯერობით უცნობია, თუ როდის იგეგმება ამ სიახლის დანერგვა. სამაგიეროდ, გარანტირებულად შეიძლება იმის თქმა, რომ ახალი სტრუქტურა არანაირად არ შეამცირებს პილოტის მხედველობის არეს, რადგან ის მთლიანად გამჭვირვალე იქნება. სამაგიეროდ, მან უნდა გაუძლოს სხვა მანქანისგან მოგლეჯილი ბორბლის, ან მთლიანად მანქანის (რომელიც მინიმუმ 640 კილოგრამს იწონის) დაჯახებას. სამაგიეროდ, საქარე შუშა რადიკალურად შეცვლის ავტომობილის აეროდინამიკას. ამიტომ, გუნდებს ბევრი მუშაობა მოუწევთ იმისათვის, რომ ახალი სტრუქტურა მაქსიმალურად მოერგოს მათი მანქანების კონსტრუქციას.

FIA-მ უსაფრთხოების ახალი სტრუქტურის დაწესებაზე ფიქრი მას შემდგ დაიწყო, რაც უნგრეთის 2009 წლის დიდი პრიზის კვალიფიკაციაზე მომხდარმა ინციდნტმა ”ფერარის” ბრაზილიელ ფელიპე მასას მძიმე ტრავმა გამოიწვია. მაშინ მასას, თავისი თანამემამულე რუბენს ბარიკელოს მანქანიდან მოგლეჯილი ზამბარა თავში მოხვდა. მასა სასწაულებრივად გადარჩა. სამაგიეროდ, ორი დღით ადრე, ინგლისის ბრენდს ჰეჩზე, ფორმულა 2-ის რბოლისას, თავში საბურავის მოხვედრამ იმსხვერპლა მსოფლიოს 1964 წლის ჩემპიონის, ინგლისელი ჯონ სარტიზის შვილი ჰენრი სარტიზი.

მას შემდგ, რაც თავის ქალის მძიმე ტრავმა მოირჩინა, მასამ განაცხადა, რომ კარგი იქნება, თუ პილოტის თავი მეტად იქნება დაცული: ”მე არ ვამბობ, რომ კოკპიტი მთლიანად უნდა დავხუროთ, მაგრამ ალბათ არსებობს საშუალებები, რომლებიც რბოლისას ჩვენი თავები მეტად დაცული იქნება.

ბოლო ინციდენტი, რომელიც შეიძლებოდა პილოტის თავის მძიმე ტრავმით დასრულებულიყო, გასული სეზონის ბოლო რბოლისას, მსოფლიოს შვიდგზის ჩემპიონ მიხაელ შუმახერს შეემთხვა. ამ ინციდენტის დროს, იტალიელი ვიტანტონიო ლიუცის ”ფორს ინდია” შუმის ”მერსედესს” ზემოდან დაეცა და ცოტა დააკლდა, გერმანელი პილოტის თავსაც მისწვდომოდა...

No comments:

Post a Comment