ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, December 17, 2010

”ფერარი” ისევ ფორმულა 1-დან გასვლით იმუქრება

Ferrari Issues Breakaway Threat to the FIA

17 დეკემბერი

ამ დღეებში ყველა ელოდა, რომ იტალიის პრემიერ მინისტრი სილვიო ბერლუსკონი ნდობის ვოტუმს ვერ მიიღებდა და მისი სავარძლისთვის ახალი ბრძოლა დაიწყებოდა. ამ ბრძოლაში კი ”ფერარის” პრეზიდენტ ლუკა დი მონტეძემოლოს (ფოტოზე) ჩაბმა სრულიად რეალური იყო. მითუმეტეს, ორი კვირით ადრე, მან გამოაცხადა, რომ 16 დეკემბერს მნიშვნელოვან განცხადებას გამოაქვეყნებდა. ამ განცხადებასთან ერთად, პრესა პრემიერის პოსტისთვის ბრძოლაში მის ჩაბმას ელოდა...

მაგრამ ბერლუსკონის ნდობა გამოუცხადეს, დი მონტეძემოლოს კი შეპირებული პრესკონფერენცია უნდა ჩაეტარებინა. არადა, ორი დღით ადრე, იტალიურ მედიას სპეციალურად გამართულ ვახშამზე შეხვდა და თითქოს, რაც უნდა ეთქვა, ყველაფერი თქვა.

მაგრამ მალე გაირკვა, რომ ყველაფერი არ უთქვამს და მორიგ პრესკონფერენციაზე, საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) კრიტიკას მიჰყო ხელი. კერძოდ, მან განაცხადა, რომ ტექნიკური რეგლამენტის ხშირი ცვლილებით, ფედერაცია ფორმულა 1-ის გაძვირებას უწყობს ხელს. არადა, არაერთხელ გამოუცხადებია, რომ მის მიზანს, სპორტის ამ სახეობის გაიაფება წარმოადგენს.

”ფერარის” შეფი მართალია - ძრავებზე შემოღებული ახალი რეგლამენტი, გუნდებს და მათს პარტნიორებს, რომლებიც ძრავებს აწარმოებენ, უზარმაზარი ინვესტიციების გაღებას აიძულებენ, რადგან ახალი ძრავის შექმნას, ერთი და ორი ათეული მილიონი დოლარიც არ ეყოფა.

მეორეც, ძრავების გაძვირება აუცილებლად პრობლემებს შეუქმნის ახალ გუნდებს (და არამხოლოდ მათ), რომლებისთვისაც დამატებითი მილიონების შოვნა დიდ სირთულეს წარმოადგენს. ჰოდა, არაა გამორიცხული, რომ ზოგიერთმა მათგანმა, დიდი პრიზების ცირკი ფინანსური პრობლემების გამო დატოვოს.

აქ დი მონტეძემოლო ისაევ იმ საკითხს წამოჭრის, რომელზეც უკვე რამდენიმე წელია, ლაპარაკობს, თუმცა ამაოდ: ის კვლავ აცხადებს, რომ ძლიერი გუნდებისთვის მესამე მანქანის გამოყვანის უფლების მინიჭება, ბევრ პრობლემას გადაჭრის.

და, ყველაზე მთავარი, რაც ”ფერარის” ძრავების ახალ რეგლამენტში არ მოსწონს, არის აგრეგატის ცილინდრების რაოდენობა და ლიტრაჟი - ასეთ მცირელიტრაჟიან და ოთხცილინდრიან ძრავებს მარანელოელები არ აწარმოებენ. ამიტომ, მათთვის ამ არქიტექტურის მქონე ძრავების შექმნა უფრო მეტ სირთულეს წარმოადგენს, ვიდრე მრავალცილინდრიან ძრავებზე მუშაობა.

დი მონტეძემოლო სარეკლამო და სატელევიზიო ჩვენებიდან მიღებული შემოსავლების განაწილებითაა კმაყოფილი და აქ ისევ სამი მანქანის თემას წამოჭრის. ის თვლის, რომ ასე მოგებული ის გუნდები დარჩებიან, რომლებიც ფ1-ში ამინდს ქმნიან. დანარჩენები კი საჭირონი არ არიან...

დი მონტეძემოლო არ მალავს, რომ მას კალათბურთის ეროვნული ასოციაციის მოდელი მოსწონს, რომლის მიხედვითაც, პროფესიულ ლიგას თავად გუნდები განკარგავენ. ”ჩემთვის უმჯობესია, რომ კომერციულ საქმეებს ბერნი უძღვება. ის გამოცდილი და საქმის კარგად მცოდნეა. მაგრამ თუ საჭირო გახდა, სხვა პრომოუტერსაც მოვძებნით, ვინც ამ საქმეს არანაკლებ კარგად გააკეთებს. რაც უნდა იყოს, ეს ბიზნესი არც ისე რთულია”, - ამბობს ლუკა.

No comments:

Post a Comment