ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, June 30, 2011

FIA-მ ძრავების ახალი რეგლამენტი დაამტკიცა

F1 governing body approves new V6 engine for 2014
30 ივნისი
საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) მსოფლიო მოტორ სპორტის საბჭომ ოფიციალურად დაამტკიცა ძრავების ახალი რეგლამენტი, რომლის შესაბამისადაც, 2014 წლის სეზონიდან, გუნდები საკუთარ სარბოლ ავტომობილებზე 1.6-ლიტრიან V6 ტურბოძრავებს დააყენებენ.
როგორც ცნობილია, თავიდან გადაწყვეტილი იყო 1.6-ლიტრიან ოთხცილინდრიან ძრავებზე 2013 წლიდან გადასვლა. მაგრამ ზოგიერთი ავტომწარმოებლის (მათ შორის ყველაზე აქტიური ფერარი იყო) მოთხოვნით, რეგლამენტი გადაკეთდა. სავარაუდოდ, შეიცვლება ის პუნქტიც, რომლის მიხედვითაც, ძრავების ბრუნთა მაქსიმალური რიცხვი წუთში 12 000 უნდა ყოფილიყო. რედაქტირების შემდეგ, ეს რიცხვი 15 000-მდე გაიზარდება. ცილინდრებს შორის გაშლის კუთხის (V-კუთხის) დაპაზონი 90-დან 120 გრადუსამდე განისაზღვრა.

„პორშე“ ლე მანს უბრუნდება

Porsche to return to Le Mans 24 Hours with new LMP1 car in 2014
30 ივნისი
„პორშემ“ გამოაცხადა, რომ ლე მანის 24-საათიან რბოლას დაუბრუნდება. ეს 2014 წელს მოხდება, როცა შტუტგარტული კომპანია, საქარხნო მხარდაჭერით, სტარტზე LMP1 კლასის პროტოტიპებს გამოიყვანს.
„პორშე“ ლე მანის ისტორიაში ყველაზე წარმატებული გუნდია - ეს ურთულესი რბოლა 16-ჯერ აქვს მოგებული, მაგრამ სარტეს ტრასაზე 1998 წლის შემდეგ, საკუთარი გუნდით, პროტოტიპების კლასში არ უასპარეზია. შტუტგარტულმა კომპანიამ მე-16 გამარჯვება ლეგენდარული 911 GT1-ით მოიპოვა, რომლის საჭესაც მორიგეობით ბრიტანელი ალან მაკნიში, ფრანგი სტეფან ორტელი და ფრანგი ლორან აიელო მართავდნენ.

Wednesday, June 29, 2011

„ახალი ჰამილტონი“ – „მაკლარენმა“ 13 წლის ბიჭთან კონტრაქტი დადო

The next Lewis Hamilton? McLaren signs 13-year-old karting champ
29 ივნისი
18 წლის წინ, პატარა ლუის ჰამილტონი რონ დენისთან მისულა, საკუთარი თავი წარუდგენია და უთქვამს, რომ ძალიან უნდა, როდესმე მისი გუნდის პილოტი გახდეს. 13 წლის შემდეგ, მან ეს სურვილი აისრულა, კიდევ ერთი წლის შემდეგ კი ჩემპიონიც გახდა. ამის შემდეგ, „მაკლარენის“ მაგალითს ბევრმა გუნდმა მიბაძა და რა თქმა უნდა, თავის ტრადიციას თავად „მაკლარენიც“ აგრძელებს...

ბარიკელო გაჩერებას არ აპირებს

29 ივნისი
ფორმულა ერთის ვეტერან რუბენს ბარიკელოს თავისი კარიერის გაგრძელების დიდი სურვილი აქვს და როგორც თავად ამბობს, მომავალი სეზონისთვის მზადებას უკვე შედგომია. როგორც ბრაზილიური გამოცემა „პრიმეირა ედისაუ“ იუწყება, სან პაულუელი პილოტი რამდენიმე გუნდთან აწარმოებს მოლაპარაკებას. რა ტქმა უნდა, ამ გუნდებს შორის უპირველესი „უილიამსია“, რომლის ბოლიდითაც ის ორი სეზონია, ასპარეზობს.

Tuesday, June 28, 2011

„რედ ბულმა“ „რენოსთან“ კონტრაქტის გაგრძელება გადადო

Red Bull Racing eyeing new Renault engine deal
28 ივნისი
„რედ ბულ რეისინგს“ გადაწყვეტილი აქვს „რენოსთან“ პარტნიორობის გაგრძელება, თუმცა ძრავების ახალი რეგლამენტის კიდევ ერთხელ შეცვლამ, მათ შორის კონტრაქტის გაგრძელება გაურკვეველი ვადით შეაყოვნა.
„რენოს“ ძალიან მოსწონდა რეგლამენტის ის ვერსია, რომელიც 2013 წლიდა, 1.6-ლიტრიანი ოთხცილინდრიანი ტურბოძრავების შემოღებას ითვალისწინებდა. თუმცა, შემდეგ ეს წესი შეცვალეს და არჩევანი 1.6-ლიტრიან V6 ტურბოძრავებზე შეჩერდა, რომელსაც მაქსიმუმ 15 000 ბრუნი წუთში ექნება.

Monday, June 27, 2011

ნიუი ჩასაბერი დიფუზორის აკრძალვაზე

Adrian Newey about ban of blown diffuser
27 ივნისი
ბრიტანული ეტაპიდან, ეგრეთ წოდებული ჩასაბერი დიფუზორების გამოყენება იზღუდება. ფორმულა 1-ის ტექნიკური დეპარტამენტის შეფი და ფ1-ის რბოლების დირექტორი ჩარლი უაიტინგი ირწმუნება, რომ ტექნიკურ რეგლამენტში შეტანილ ამ ცვლილებას მხოლოდ ტექნიკური ხასიათი აქვს და არა პოლიტიკური. ანუ, ეს იმისათვის არ კეთდება, რომ „რედ ბულ რეისინგის“ უპირატესობა შემცირდეს...

იაპონელმა მონსტრმა მთა დაიპყრო

Monster Tajima breaks 10-minute barrier, captures sixth consecutive victory
27 ივნისი
ალპინიზმი არაფერ შუაშია... მთას პაიკს პიკი ჰქვია, მონსტრი კი იაპონელი მრბოლის, ნობუჰირო ტაძიმას მეტსახელია. კაცისა, ვისაც ლეგენდარული და მსოფლიოში ერთ-ერთი უძველესი რბოლა - პაიკს პიკი უკვე ზედიზედ ექვსჯერ აქვს მოგებული. და რაც მთავარია, მან დიდი ხნის ოცნება აისრულა - თავისივე რეკორდი გააუმჯობესა და სამთო ტრასა, რომლის სიგრძეც 19.99 კილომეტრია, სტარტსა და ფინიშს შორის ამპლიტუდა კი 1 439 მეტრი, პირველმა გაიარა 10 წუთზე ნაკლებში.

Sunday, June 26, 2011

„მაკლარენი“ საკუთარი ძრავის წარმოებას არ აპირებს

McLaren Not Tempted To Build Own F1 Engine
26 ივნისი
„მაკლარენის“ შეფმა მარტინ უიტმარშმა უარყო პრესაში გავრცელებული ვარაუდი, რომლის თანახმადაც, 2014 წლიდან, როცა ძრავების ახალი რეგლამენტი ამოქმედდება და გუნდები 1.6-ლიტრიან V6 ძრავების გამოყენებას დაიწყებენ, „მაკლარენი“ საკუთარ ძრავებზე გადავა.

„ფერარი“ ივლისის ბოლომდე მოიცდის

Ferrari To Wait Longer Before 2012 Focus Switch
26 ივნისი
„ფერარის“ გადაწყვეტილი აქვს, ივლისის ბოლომდე მოიცადოს, სანამ ახალ მანქანაზე ყურადღების გადატანას გადაწყვეტს. არადა, კანადური დიდი პრიზის დღეებში, გუნდის შეფმა სტეფანო დომენიკალიმ განაცხადა, რომ ბრიტანეთის დიდი პრიზის შემდეგ გადაწყდებოდა, არის თუ არა შესაძლებელი მიმდინარე სეზონში ჩემპიონობისთვის ბრძოლა.

ბატონის მეორასე დიდი პრიზი უნგრეთში

Button To Mark 200th Grand Prix In Hungary
26 ივნისი
მიმდინარე სეზონის უნგრეთის დიდი პრიზი მეორასე იქნება ჯენსონ ბატონის ფ1-ის კარიერაში. ბუდაპეშტის ტრასა ის ადგილია, სადაც მსოფლიოს 2009 წლის ჩემპიონმა, თავის კარიერაში პირველად მოიგო ფ1-ის რბოლა.
წლევანდელი უნგრული რბოლა მეორასეა, რომლებზეც ბატონი სტარტზე გამოსულა. თუმცა, როგორც ხშირად ხდება ხოლმე, სტატისტიკა ამჯერადაც არაერთგვაროვანია. ლერძოდ, წესით, ბატონისთვის მეორასე ბრიტანული ეტაპი უნდა ყოფილიყო, მაგრამ საქმე ისაა, რომ ორჯერ მან რბოლის სტარტზე დადგომა ვერ შეძლო და ამიტომ, „საიუბილეო“ რბოლა მისთვის უნგრეთში ჩატარდება.

„მერსედესი“ რალიზე გადართვას არ აპირებს

Haug Denies Mercedes Set For Rally Switch
26 ივნისი
„მერსედეს ბენცის“ მოტორსპორტის განყოფილების ვიცე პრეზიდენტმა ნორბერტ ჰაუგმა (ფოტოზე) უარყო პრესაში გავრცელებული ხმები იმის შესახებ, რომ თითქოს, მისი კომპანია ფორმულა ერთიდან წასვლას და რალის მსოფლიო ჩემპიონატზე გადასვლას გეგმავს.

ფეტელის „საუკეთესო“ გამარჯვება ამ სეზონში

Vettel takes sixth win of season in Valencia
26 ივნისი
„მადლობა ბიჭებო, წელს ეს საუკეთესო გამარჯვებაა“, - ეს სებასტიან ფეტელის პირველი სიტყვებია მას შემდეგ, რაც მან ევროპის დიდი პრიზის ფინიშის ხაზი გადაკვეთა. რა თქმა უნდა, მის ამ სიტყვებს ფორმულა ერთის მილიონობით მაყურებელი არ დაეთანხმება, რადგან, ვალენსიას ქუჩებში ჩატარებული რბოლა სანახაობრივად ამ სეზონის სხვა რბოლებს ვერ შეედრებოდა, თუმცა მთავარია, რომ მსოფლიო ჩემპიონი სტარტიდან ფინიშამდე, ტრასაზე სიტუაციას აბსოლუტურად აკონტროლებდა და ალბათ, ამ სეზონში ყველაზე იოლი გამარჯვება მოიპოვა.

Saturday, June 25, 2011

პოულ პოზიცია ისევ ფეტელისაა

Vettel grabs another pole
25 ივნისი
„რედ ბულ რეისინგის“ საკვალიფიკაციო დომინაციას ვერც მას შემდეგ დაესვა წერტილი, რაც კვალიფიკაციასა და რბოლას შორის, ძრავების გადაპროგრამება აიკრძალა. თითქოს არაფერი შეცვლილაო - სებასტიან ფეტელმა და მარკ უებერმა ვალენსიაშიც ყველა ჩამოიტოვეს და რბოლის პირველი ხაზიდან დაწყების უფლება მოიპოვეს.
რა თქმა უნდა პირველი ამჯერადაც ფეტელია. რა თქმა უნდა იმიტომ, რომ გერმანელმა მსოფლიო ჩემპიონმა, ამ სეზონში უკვე რვიდან შვიდი პოულ პოზიცია მოიპივა და იმ ერთსაც იმიტომ ვერ შესწვდა, რომ უებერი უფრო სწრაფი იყო. ისე კი, გასული სეზონიდან მოყოლებული, ავსტრიული გუნდის პილოტებს ზედიზედ 9 პოული აქვთ მოპოვებული, რითაც მათ „მაკლარენის“ 1998 წლის მიღწევა გაიმეორეს.

Friday, June 24, 2011

ვალენსიაში ალონსო ლიდერობს

European Grand Prix first free practice
24 ივნისი


ფერნანდო ალონსომ თავისუფალ პრაქტიკებზე საუკეთესო შედეგით გამოიჩინა თავი და თავის ფანებს იმის იმედი გაუჩინა, რომ ბოლოსდაბოლოს, მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონი და „ფერარი“ შეძლებენ „რედ ბულთან“ და მსოფლიოს მოქმედ ჩემპიონ სებასტიან ფეტელთან გამკლავებას. მითუმეტეს, მეორე დროც არა „რედ ბულის“ რომელიმე პილოტს, არამედ ალონსოს ყოფილ თანაგუნდელ ლუის ჰამილტონს ჰქონდა.

Wednesday, June 22, 2011

ძრავების ახალი რეგლამენტი ერთი წლით დაიგვიანებს

F1 agrees to delay engine rules to 2014
22 ივნისი
ფ1-ში V6 ტურბო ძრავები დაბრუნდება
საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) ფორმულა 1-ის კომისია მზადაა, ერთი წლით, 2014 წლისთვის გადადოს ძრავების ახალი რეგლამენტის შემოღება და უფრო მეტიც, ოთხცილინდრიანის ნაცვლად, 1.6-ლიტრიანი V6 ტურბო ძრავების გამოყენება დაუშვას.