”რედ ბულმა” სეზონი დუბლით დახურა
Abu Dhabi Grand Prix
1 ნოემბერი
გამარჯვებულებმა შამპანურის ნაცვლად, გაზიანი წყლის შხაპი მიიღეს
.............................................................................................
”რედ ბულის” და მისი გერმანელი პილოტის, სებასტიან ფეტელის გამარჯვებით დასრულდა ფორმულა 1-ის 2009 წლის მსოფლიო ჩემპიონატის ბოლო ეტაპი - აბუ დაბის დიდი პრიზი, რომელსაც უახლესმა და ულტრათანამედროვე ავტოდრომმა, იას მარინა ცირკვიტმა უმასპინძლა.
ფეტელმა ფინიშთან 17.8 წამით მიასწრო თავის ავსტრალიელ თანაგუნდელ მარკ უებერს და სეზონში მეოთხე დიდ პრიზს დაეუფლა, რითაც კიდევ უფრო განიმტკიცა ვიცე ჩემპიონის ისედაც განაღდებული წოდება. კვარცხლბეკზე მესამე ადგილი კი მსოფლიოს ახალმა ჩემპიონმა, ბრიტანელმა ჯენსონ ბატონმა დაიკავა.
ფეტელი ფინიშის ხაზზე გამარჯვებას ზეიმობს
...........................................
ბოლო წრეებზე ბატონმა უებერს ცხარე ბრძოლა გაუმართა - რახან ჩემპიონობა განაღდებული ჰქონდა, თავი აღარ დაზოგა,მ მაგრამ ოზმა პილოტმა, ვინც სტარტზე ბატონის ბრაზილიელ თანაგუნდელ რუბენს ბარიკელოს წინა ფრთა დაუზიანა, თავისი პოზიცია დაიცვა, ჩემპიონს ფინიშთან 0.6 წამით მიასწრო და ”რედ ბულს” დუბლი შეასრულებინა. ასეა თუ ისე, იტალიური ეტაპის შემდეგ, ბატონი, ვინც სეზონის პირველი შვიდი რბოლიდან ექვსი მოიგო, პირველად ავიდა კვარცხლბეკზე და ჩემპიონის რანგში პირველად მიიღო შამპანურის (უფრო სწორედ, გაზიანი წყლის) შხაპი.
რაც შეეხება მსოფლიოს შარშანდელ ჩემპიონ ლუსი ჰამილტონს, ვინც რბოლა მოწინავე პოზიციიდან დაიწყო, მან რბოლა ვერ დაასრულა, რისი მიზეზიც მუხრუჭების დაზიანება გახდა. პირველი პიტ სტოპის შემდეგ, მან ლიდერობა ისედაც ფეტელს დაუთმო, მაგრამ ერთი წრეც არ გაუვლია, ისევ დაბრუნდა ბოქსში და იქვე დარჩა.
რბოლის შემდეგ ჰამილტონმა განაცხადა, რომ მუხრუჭები თავიდანვე ცუდად მუშაობდა, ყოველი წრის შემდეგ კი მათი გამოყენება სულ უფრო ძნელდებოდა. ”მუხრუჭებში პრობლემა წარმოიქმნა. რაც დრო გადიოდა, სულ უფრო მიჭირდა დამუხრუჭება. ბორბლები სულ იჭედებოდა. მანქანის მართვა ასე ჯერ არ გამჭირვებია. საწყენია, რადგან ამ დღეებში მანქანა ძალიან კარგად მუშაობდა. მთელი სეზონის განმავლობაში, მუხრუჭებს ჯერ არ გავუწვალებივარ. ახლა კი ასეთი რამ მოხდა”, - განაცხადა ჰამილტონმა.
სეზონის ბოლო რბოლა შესანიშნავად ჩაატარა იაპონელმა კამუი კობაიაშიმ, ვინც ”ტოიოტაში” ტრავმირებული გერმანელი ტიმო გლოკის ადგილი დაიკავა. მან ერთ მომენტში, თავგამოდებით შეუტია ბოქსიდან ტრასაზე დაბრუნებულ ბეტონს და მიუხედავად იმისა, რომ ჩემპიონი გზის დათმობას არ აპირებდა, საკმაოდ რისკიანი მანევრით, ის მაინც უკან მოიტოვა. საბოლოოდ კი მეექვსე ადგილს დასჯერდა და კარიერაში პირველი სამი ქულაც მიიღო.
სავარაუდოა, რომ კობაიაში მერმის ”ტოიოტას” საპრიზო პილოტი გახდება და ნურც იმას გაიკვირვებთ, თუ მას მალე ტოპ პილოტებს შორისაც ვიხილავთ. ყოველ შემთხვევაში, ამომავალი მზის ქვეყანას ასეთი დებიუტანტი ჯერ არ ჰყოლია.
აბუ დაბის დიდი პრიზი
აბუ დაბი. იას მარინა ცირკვიტი. დისტანცია 305.470 კმ (5.554 კმ - 55 წრე)
პილოტი, ქვეყანა, გუნდი დრო/ჩამორჩენა
1. სებასტიან ფეტელი (გერმანია, რედ ბულ-რენო) 1:34:03.314
2. მარკ უებერი (ავსტრალია,რედ ბულ-რენო) + 17.857
3. ჯენსონ ბატონი (ბრიტანეთი, ბრაუნ GP) + 18.467
4. რუბენს ბარიკელო (ბრაზილია, ბრაუნ GP) + 22.735
5. ნიკ ჰაიდფელდი (გერმანია, BMW ზაუბერი) + 26.253
6. კამუი კობაიაში (იაპონია, ტოიოტა) + 28.343
7. იარნო ტრული (იტალია, ტოიოტა) + 34.366
8. სებასტიან ბუემი (შვეიცარია, ტორო როსო) + 41.294
9. ნიკო როსბერგი (გერმანია, უილიამს-ტოიოტა) + 45.941
10. რობერტ კუბიცა (პოლონეთი, BMW ზაუბერი) + 48.180
11. ჰეიკი კოვალაინენი (ფინეთი, მაკლარენი) + 52.798
12. კიმი რაიკონენი (ფინეთი, ფერარი) + 54.317
13. კაზუკი ნაკაძიმა (იაპონია, უილიამს-ტოიოტა) + 59.839
14. ფერნანდო ალონსო (ესპანეთი, რენო) + 1:09.687
15. ვიტანტონიო ლიუცი (იტალია,ფორს ინდია) + 1:34.450
16. ჯანკარლო ფიზიკელა (იტალია, ფერარი) + 1 წრე
17. ადრიან სუტილი (გერმანია, ფორს ინდია) + 1 წრე
18. რომენ გროჟანი (საფრანგეთი, რენო) + 1 წრე
უსწრაფესი წრე: სებასტიან ფეტელი 1:40.279 (54-ე წრე)
რბოლას გამოეთიშნენ
პილოტი, ქვეყანა, გუნდი მიზეზი/წრე
ლუის ჰამილტონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი) მუხრუჭები/21
ხაიმე ალგერსუარი (ესპანეთი, ტორო როსო) -/19
პილოტთა საბოლოო კლასიფიკაცია
1. ჯენსონ ბატონი - 95 ქულა; 2. სებასტიან ფეტელი - 84; 3. რუბენს ბარიკელო - 77;
4. მარკ უებერი - 69.5; 5. ლუის ჰამილტონი - 49; 6. კიმი რაიკონენი - 48;
7. ნიკო როსბერგი - 34.5; 8. იარნო ტრული - 32.5; 9. ფერნანდო ალონსო - 26;
10. ტიმო გლოკი (გერმანია, ტოიოტა) – 24; 11. ფელიპე მასა (ბრაზილია, ფერარი) – 22;
12. ჰეიკი კოვალაინენი - 22; 13. ნიკ ჰაიდფელდი - 19; 14. რობერტ კუბიცა - 17;
15. ჯანკარლო ფიზიკელა - 8 *; 16. სებასტიან ბუემი - 6; 17. ადრიან სუტილი - 5;
18. კამუი კობაიაში - 3; 19. სებასტიან ბურდე (საფრანგეთი, ტორო როსო) – 2;
20. კაზუკი ნაკაძიმა - 0; 21. ნელსონ პიკე (ბრაზილია, რენო) – 0; 22. ვიტანტონიო ლიუცი - 0;
23. რომენ გროჟანი - 0; 24. ხაიმე ალგერსუარი - 0; 25. ლუკა ბადოერი (იტალია, ფერარი) - 0
* ფიზიკელამ რვავე ქულა ”ფორს ინდიას” მანქანით მოიპოვა
კონსტრუქტორთა პირველობა
1. ბრაუნ-მერსედესი - 172 ქულა; 2. რედ ბულ-რენო - 153.5; 3. მაკლარენ-მერსედესი - 71;
4. ფერარი - 70; 5. ტოიოტა - 59.5; 6. ბეემვე ზაუბერი - 36; 7. უილიამს-ტოიოტა - 34.5;
8. რენო - 26; 9. ფორს ინდია-მერსედესი - 13; 10. ტორო როსო-ფერარი - 8
No comments:
Post a Comment