ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, November 29, 2009

ჰამილტონს და ბატონს მეტოქეობაში ხელს არ შეუშლიან
Whitmarsh: Driver rivalry good for team
29 ნოემბერი”მაკლარენის” შეფი მარტინ უიტმარში აცხადებს, რომ მომავალ სეზონში, ლუის ჰამილტონს და ჯენსონ ბატონს ერთმანეთტან პაექრობაში ხელს არავინ შეუშლის. თუმცა, ამ მეტოქეობის დროს მთავარი პირობა ურთიერთპატივისცემა იქნება.
ნებისმიერ შემთხვევაში, ორი მსოფლიო ჩემპიონის ყოლა გუნდს პრობლემებს შეუქმნის. ჯერ ერთი, ჰამილტონიც და ბატონიც ამბიციური პილოტები არიან და თქმა არ უნდა, პირველ პლანზე საკუთარ ინტერესებს დააყენებენ. მაგრამ ისიც ფაქტია, რომ მათ მეგობრული ურთიერთობა აქვთ. ”მაკლარენის” ხელმძღვანელთა მთავარი ამოცანა კი ის იქნება, რომ ორი ჩემპიონის ნაყოფიერი თანამშრომლობა უზრუნველყოს.
ორი სუპერ ვარსკვლავის ერთ გუნდში ყოფნის სირთულეები ”მაკლარენმა” ორი წლის წინ გამოსცადა, როდესაც ფ1-ში ახალმოსულმა ჰამილტონმა მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონ ფერნანდო ალონსოს დაჩრდილვა შეძლო. ამან ორ პილოტს შორის ურთიერთობა მეტისმეტად დაძაბა, რასაც ესპანელის ”რენოში” ნაადრევად დაბრუნება მოჰყვა. თანაც, ალონსომ კარიც მაგრად გაიჯახუნა, რაც ”მაკლარენს” 100 მილიონი დოლარი დაუჯდა. რაც მთავარია, თანაგუნდელთა პაექრობით ყველაზე მეტად მათვე იზარალეს, ჩემპიონის ტიტული კი კიმი რაიკონენს დარჩა.
ჰამილტონსა და ბატონს შორის ურთიერთობა შეიძლება იმანაც გაამწვავოს, რომ პირველს მოქმედ ჩემპიონზე დაახლოებით 7 მილიონი გირვანქა სტერლინგით მეტი ხელფასი ექნება. გაზეთ ”სანდი ექსპრესის” ინფორმაციით, ბატონის საბაზისო ხელფასი 8 მილიონი გირვანქა სტერლინგია, რასაც ბონუსების სახით კიდევ 4 მილიონი შეიძლება დაემატოს.
ბატონს პრობლმას ერთი გარემოება შეუქმნის - როს ბრაუნმა მასთან კონტრაქტის ნაადრევად დასრულება არ ისურვა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ჩემპიონს თავის ახალ გუნდთან თანამშრომლობის უფლება 31 დეკემბრის ჩათვლით არ აქვს. ამის გამო, როგორც ამბობენ, ”მაკლარენის” ინჟინრებს ბატონის ფოტოების გამოყენება უწევთ იმისათვის, რომ მანქანა მისი პარამეტრების შესაბამისად მოამზადონ.
მაგრამ, ამის მიუხედავად, ”მაკლარენის” საინჟინრო დეპარტამენტის შეფი პადი ლოუ, ვინც ახალი მანქანის (МР4-25) შექმნაზეა პასუხისმგებელი, აცხადებს, რომ აღნიშნული გარემოება პრობლემებს არ ქმნის: ”ჯენსონი ლუისზე მაღალია, მაგრამ ჩვენ მის ფოტოებს ვიყენებთ. ძალიან გვინდა, რომ ჯენსონი მანქანაში თავს კომფორტულად გრძნობდეს”, - ამბობს ლოუ და დასძენს, რომ ახალი მანქანა ჰამილტონის პარამეტრების შესაბამისად არ იქმნება. ყველაფერს ვაკეთებთ იმისათვის, რომ ნეიტრალური მანქანა შევქმნათო.
”მთავარი სხვა რამაა. თუ სწრაფ მანქანას დავამზადებთ, მაშინ ორივე კარგ შედეგებს აჩვენებს. ჩვენც სწორედ ეს გვინდა. ჩვენი კონსტრუქტორების მიზანიც ისაა, რომ სწრაფი მანქანა შევქმნათ და არა ისეთი, რომელიც რომელიმეს პარამეტრების და სტილის შესაფერისი იქნება”, - დასძენს ლოუ.
უიტმარშიც თავისი გუნდის მთავარ ამოცანად იმას მიიჩნევს, რომ ბატონმა თავი კომფორტულად იგრძნოს: ”ჩვენ ვეცდებით, მას ისეთი ატმოსფერო დავახვედროთ, რომ გუნდისგან მაქსიმუმი მიიღოს. ამ შემთხვევაში, ჩვენც მისგან მაქსიმალურ სარგებელს მივიღებთ. დარწმუნებული ვარ, ორივე პილოტის მოთხოვნების შესრულებას შევძლებთ. ლუისიც და ჯენსონიც ჩემპიონები არიან და კარგად იციან გამარჯვების ფასი. დარწმუნებული ვარ, ისინი გამარჯვებებისთვის იქნებიან მოართულნი და ერთმანეთტან პაექრობაში, უფრო მეტს მიაღწევენ, ვიდრე კონკურენციის გარეშე”.
”ჩემი საქმე კი ისაა, რომ მათი კონკურენცია გუნდის სასარგებლოდ გამოვიყენო. ძალიან გაგვიმართლა, რომ ”მაკლარენში” ორი ასეთი ძლიერი პილოტი გვყავს, რომლებმაც კარგად იციან გუნდური მუშაობის დადებითი მხარეები. მე მათი სპორტული ინსტინქტების მართვა მომიწევს. ისინი აქ იმისთვის არიან, რომ პირველობისთვის იბრძოლონ. ჩემგან კი ერთადერთ ინსტრუქციას მიიღებენ - ნებისმიერ შემთხვევაში, ტრასაზე ერთმანეთის პატივისცემა უნდა იქონიონ. დანარჩენი კი მათზეა დამოკიდებული”.

No comments:

Post a Comment