ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Saturday, November 28, 2009

”ფოლკსვაგენი” ფორმულა 1-ით დაინტერესდა
VW considering F1 engine supply
28 ნოემბერი”ფოკსვაგენის” ხელმძღვანელობა ფორმულა 1-ში ძრავების მიმწოდებლად დებიუტის შესაძლებლობას განიხილავს. თუ პროექტს მწვანე შუქი აენთო, ავტომწარმოებელს, რომელმაც ამ წლის პირველი ცხრა თვის განმავლობაში, მსოფლიოში ყველაზე მეტი ავტომობილი გაყიდა, დიდი პრიზების ცირკში 2012 წლიდან ვიხილავთ.
2012 წლიდან ფორმულა 1-ში ძრავების ახალი რეგლამენტი ამოქმედდება და ვოლფსბურგში მიაჩნიათ, რომ ეს საუკეთესო სასტარტო მომენტი იქნება, რადგან ძრავების ყველა მწარმოებელი მეტნაკლებად თანაბარ კონკურენტულ გარემოში აღმოჩნდება.
იმ დროს, როდესაც ფორმულა ერთი სამმა დიდმა კომპანიამ - ”ჰონდამ”, ”ბეემვემ” და ”ტოიოტამ” დატოვა და ჯერაც არაა ”რენოს” მომავალი, ”ფოლკსვაგენში” თვლიან, რომ მსოფლიო ჩემპიონატში მონაწილეობა ფასეული ხდება. ჰერმანულ კონცერნში მიაჩნიათ, რომ წესების ცვლილება სპორტის ამ სახეობას სწორი მიმართულებით განვითარების საშუალებას მისცემს.
რამდენიმე წლის წინ, კულუარებში ლაპარაკობდნენ იმაზე, რომ ”ფოლკსვაგენი” ”რედ ბულის” გუნდის შეძენას აპირებდა. მაგრამ ეს ასე არ მოხდა. რამდენიმე თვის წინ, გერმანული კონცერნის სპორტული განყოფილების წარმომადგენელი, წარსულში ფორმულა 1-ის პილოტი ჰანს-იოახიმ შტუკი ამბობდა, რომ დიდი კომპანიებისთვის უმჯობესი და ხელსაყრელი იქნება, თუ ისინი აქცენტს არა საკუთარი გუნდების ყოლაზე, არამედ არსებული გუნდების ძრავებით მომარაგებაზე გააკეთებენ.
უფრო მეტიც: ”გამორიცხულია, იყო მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელი და ფ1-ზე არ იფიქრო. მაგრამ 2012 წლამდე ჩვენთვის ეს შეუძლებლად მიმაჩნია. ჩვენ ინოვაციებისთვის მზად ვართ, ფ1 კი მოტორსპორტის კენწეროა. ორი წლის წინ იყო ლაპარაკი იმაზე, რომ ”ფოლკსვაგენი” ”რედ ბულის” გუნდის შეძენას აპირებდა. მაგრამ ჩვენ ეს არ გვჭირდებოდა. რატომ უნდა დავუკავშირდეთ მხოლოდ ერთ გუნდს, როდესაც რამდენიმესთან ერთდროულად თანამშრომლობა შეგვიძლია?
”დავუშვათ, ვიყიდეთ ”რედ ბული”, ედრიან ნიუიმ (რედ ბულის ტექნიკური დირექტორი) კი გადაწყვიტა, რომ თავისი მომავალი თვითმფრინავებს, ან თევზაობას დაუკავშიროს. გუნდი უცებ დასუსტდება. ”ბეემვეს” მაგალითი ავიღოთ. მათ მრავალი მილიონი დოლარი აეროდინამიკურ მილზე და სუპერკომპიუტერზე დახარჯეს, მაგრამ დღეს თამაშიდან გავიდნენ. გაცილებით მარტივია ძრავების კეთება და გუნდებისთვის მიწოდება. სარეკლამო ეფექტი კი იგივე რჩება”, - ამბობს შტუკი.
მისი თქმით, ფორმულა 1-ის გუნდების რაოდენობის ზრდა და ფასების შემცირებაზე ზრუნვა ის ორი ძირითადი პირობაა, რამაც სპორტის ეს სახეობა ”ფოლკსვაგენის” ყურადღების არეში მოაქცია.
”დღეს ფორმულა ერთმა სწორი მიმართულებით განვითარება დაიწყო. ის ბევრმა ავტომწარმოებელმა დატოვა. და ვფიქრობ, ეს კარგია, რადგან არავინ იცოდა, რამდენი ხნით აპირებდნენ ისინი დარჩენას. მათ ურჩევნიათ, საკუთარი შესაძლებლობები ძრავების წარმოებაზე მიმართონ.
”ახლა ფორმულა 1 ისეთივე ხდება, როგორიც ჩემი პილოტობისას იყო. მაშინ ჩემპიონატში ”მარჩი”, ”ლოტუსი” მონაწილეობდნენ, გუნდების უმეტესობა კი ”კოსუორტის” ძრავებს იყენებდა. მერე ”რენო” გამოჩნდა. ბოლო შვიდი წელია, ფ1-თან ახლო შეხება მაქვს და საკუთარ თავს ყოველთვის ვუსვამ კითხვას - რა იქნება, თუ სტარტზე 20-ის ნაცვლად 30 მანქანა დადგება? ახლა სწორედ აქეთ მივდივართ. მომავალ სეზონში ჩემპიონატს სამი ახალი გუნდი ეყოლება და თუ რეგლამენტში გლობალური ძრავის წესსაც შეიტანენ, არ გამოვრიცხავ, რომ გუნდების რაოდნეობა 30-მდეც გაიზარდოს”.
”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალი კომპანიები სხვადასხვა სარბოლ სერიებში წარმატებით მონაწილეობენ. მაგალითად, ”აუდი” უკვე რამდენიმე წელია, ლე მანის 24-საათიან რბოლებში პირველობას არავის უთმობს. ”ფოლკსვაგენმა” წელს დაკარის რალი-მარათონი მოიგო, ესპანური სეატი კი ბოლო ორი წელია, ტურიზმის კლასის მსოფლიო ჩემპიონატის (WTCC) გამარჯვებული ხდება. ”ფოლკსვაგენის” ძრავები ბრიტანულ და გერმანულ ფორმულა 3-ში ბევრი გუნდი მონაწილეობს, ახლახანს კი, მაკაოს დიდი პრიზის გამარჯვებული სწორედ ვოლფსბურგული ძრავით აღჭურვილი ბოლიდი გახდა.

No comments:

Post a Comment