ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, November 26, 2009

”მერსედესის” ძრავები ყველაზე ძლიერია

F1 engines

26 ნოემბერი

გერმანულმა გამოცემა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტმა” ფორმულა 1-ის ძრავების პარამეტრების და ტექნიკური მახასიათებლების შედარებითი ანალიზი ჩაატარა, რისტ[ისაც, ამ საქმის მცოდნე გარე დამკვირვებლების და მეტოქე გუნდების ხელთ არსებული ინფორმაცია გამოიყენა.

შესწავლილ იქნა ტრასების სხვადასხვა მონაკვეთებზე ავტომობილების სიჩქარეები, რისთვისაც გამოიყენეს თანამგზავრულ სისტემა ”ჯიპიეს-ის” მეშვეობით მიღებული ანათვალები. ასევე გამოიყენეს ძრავების ხმის რხევის სიხშირის მონაცემები, რომლებსაც ანათვლების აღებისას აფიქსირებდნენ.

კომპლექსური ანალიზის შედეგად გაირკვა, რომ გასულ სეზონში, თავის პარტნიორ გუნდებს საუკეთესო ძრავებით ”მერსედეს-ბენცი” ამარაგებდა. ყველაზე უარესი ძრავები ”ტოიოტას” აღმოაჩნდა, ყველაზე ეკონომიური კი ”რენოს” აგრეგატები იყო.

გერმანული ჟურნალის მიერ ჩატარებული დასკვნები თითქმის დაემთხვა გუნდების მონაცემებს, რომელთა მიხედვითაც, საუკეთესო და ყველაზე უარესი ძრავების სიმძლავრეებს შორის სხვაობა 18 ცხენის ძალა (ანუ, ძრავის მაქსიმალური სიმძლავრის 2.5%) იყო. გუნდების მონაცემების მიხედვით, საუკეთესო ძრავებს ”მერსედესი” და ”ბეემვე” აწარმოებდნენ, უარესს კი - ”ტოიოტა” და ”რენო”. თეორიულად, ზემოთ ნახსენები განსხვავება წრეზე საშუალოდ 0.3 წამის მომცემია.

”ტოიოტა” და მისი პარტნიორი ”უილიამსი” ამ ჩამორჩენის კომპენსირებას სეზონის დასაწყისში ორმაგი დიფუზორის მეშვეობით ახერხებდნენ. საუკეთესო ძრავისა და ორმაგი დიფუზორის კომბინაცია კი ის ჯადოსნური გასაღები აღმოჩნდა, რომლითაც ”ბრაუნმა” სეზონის დასაწყისში უზარმაზარი უპირატესობა მოიპოვა და ამით, სეზონის ბოლოს ორმაგი ტრიუმფიც გაჩარხა.

იტალიის დიდ პრიზზე, პირველ ექვსეულში ”მერსედესის” ძრავებით მოასპარეზე ოთხი პილოტი მოხვდა, რის შემდეგაც კონკურენტ გუნდებს ”სამქიმიანი” ძრავების ლეგალურობასთან დაკავშირებით, კითხვები გაუჩნდათ. მაგრამ შემოწმებამ ტექნიკური რეგლამენტის დარღვევის ფაქტები ვერ აღმოაჩინა.

არაოფიციალური მონაცემების მიხედვით, ”რენოს” აგრეგატები ყველაზე ეკონომიურია, რისი მეშვეობითაც, ამ ძრავებით მოასპარეზე პილოტებს სხვებთან შედარებით, გვიანი პიტ სტოპების დაგეგმვის საშუალება ეძლეოდათ. უფრო კონკრეტულად, ერთიდაიგივე რაოდენობის საწვავით, ”რენოს” ძრავით აღჭურვილ ბოლიდებს სამი-ოთხი წრით მეტის გავლა შეუძლიათ.

ყველაზე საინტერესო ისაა, რომ ახალ სეზონში, რბოლისას საწვავის შევსების აკრძალვის პირობებში, ეკონომიურობა ძრავების ერთ-ერთი მთავარი უპირატესობა იქნება - ამის წყალობით, ”რენოს” ძრავიანი მანქანები სტარტზე უფრო ნაკლები საწვავით გავლენ და მათ ავზების უფრო მცირე მოცულობისა ექნებათ.

სხვათა შორის, გასულ სეზონში ყველაზე ხარჯიანი ძრავები ”ფერარის” ჰქონდა, რომლის აგრეგატებიც სიმძლავრით ”მერსედესისას” ბევრით არ ჩამორჩებოდა. სამაგიეროდ, გერმანულ ძრავებზე მეტ საწვავს მოიხმარდნენ.

დაბოლოს, ”კოსუორტის” ძრავების შესახებ. ამ აგრეგატებს მერმის ხუთი გუნდი გამოიყენებს. წინასწარი მონაცემებით, ინგლისური ფირმის აგრეგატების სიმძლავრე 770 ცხენის ძალას აღწევს, რაც თითქმის უტოლდება ”მერსედესის” აგრეგატების სიმძლავრეს. სამაგიეროდ, მათზე ხარჯიანია და ვინ იცის, რამდენად საიმედოა...

No comments:

Post a Comment