ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Tuesday, November 17, 2009

”მერსედეს-ბენცი” ჩემპიონი ”ბრაუნის” ნაცვლად
Mercedes take over F1 champions Brawn
16 ნოემბერიფორმულა 1-ის წლევანდელი მსოფლიო ჩემპიონატის ტრიუმფატორი ”ბრაუნი”, მერმის ”მერსედეს-ბენცის” სახელით იასპარეზებს. ამასთან, გერმანული კომპანია თავის ძველ პარტნიორ ”მაკლარენთან” თანამშრომლობასაც გააგრძელებს, თუმცა მის აქციებს კი შეელევა. ”დაიმლერის” შეფი დიტერ ცეტშე ამბობს, რომ ”მერსედეს-ბენცის” საჯინიბოს ხელმძღვანელობას კვლავ როს ბრაუნი გააგრძელებს.
”ამიერიდან, ავტოსპორტის ყველაზე პრესტიჟულ ჩემპიონატში, ჩვენ საკუთარი გუნდით ვიასპარეზებთ. ეს კი იმ დროს ემთხვევა, როდესაც ფორმულა 1-ში გარემო რადიკალურად იცვლება”, - ნათქვამია ცეტშეს მიერ გამოყვეყნებულ განცხადებაში.
”მერსედეს-ბენცი” დღეისათვის ”მაკლარენის” აქციების 40 პროცენტს ფლობს, მაგრამ ამ აქციებს გინდსვე თანდათან, 2011 წლამდე სრულად მიჰყიდის. გერმანულ კომპანიას დიდხანს სურდა ”მაკლარენის” თავისი კონტროლისთვის დაქვემდებარება, მაგრამ ინგლისური გუნდის შეფი რონ დენისი ამაზე არ წავიდა.
სამაგიეროდ, შტუტგარტული გიგანტი ფორმულა 1-ის ახალ ვარსკვლავს - დიდი პრიზების ცირკის არენიდან ”ჰონდას” წასვლის შემდეგ აღმოცენებულ ”ბრაუნს” დაეუფლება, რომელმაც ყველასათვის მოულოდნელად, სადებიუტო სეზონშივე შეძლო დუბლის შესრულება - პილოტთა და კონსტრუქტორთა პირველობებზე გამარჯვება.
ჯერჯერობით, ”მერსედეს-ბენცი” არ აცხადებს, თუ ვინ იქნებიან მომავალ სეზონში მისი პილოტები. ერთი რეალური კანდიდატი გერმანელი ნიკო როსბერგია, რომელმაც გასული სეზონის დასრულების შემდეგ, ”უილიამსთან” კონტრაქტი აღარ გააგრძელა. მელრე კანდიდატი მსოფლიოს ჩემპიონი ჯენსონ ბატონია, ვინც ხელფასის გაზრდას მოითხოვს. თუმცა პარალელურად, მოლაპარაკებას ”მაკლარენთანაც” აწარმოებს.
”მერსედეს-ბენცსა” და ”ბრაუნს” შორის გარიგებაში ასევე მონაწილეობს გერმანული კომპანიის სტრატეგიული პარტნიორი, აბუ დაბის საინვესტიციო კომპანია ”ააბარი”, რომელმაც მარტში ”დაიმლერის” აქციების 9.1 პროცენტი შეიძინა.
”დაიმლერის” მიერ ”ბრაუნის” აქციების საკონტროლო პაკეტის შესყიდვაში ”ააბარიც” მონაწილეობს. არაბულმა და გერმანულმა კომპანიებმა ერთობლივად, ინგლისური გუნდის 75.1 პროცენტი შეიძინეს. აქედან ”დაიმლერის” ხელში 45.1 პროცენტი გადავიდა, დანარჩენი 30 პროცენრი კი ”ააბარის” გახდა. რა დაჯდა ეს გარიფება, ამის თაობაზე მხარეები სდუმან.
რაც შეეხება ”მაკლარენისა” და ”მერსედეს-ბენცის” პარტნიორობას, ის 1995 წლიდან იღებს სათავეს, თუმცა მათ შორის ურთიერთობა მას შემდეგ დაიძაბა, რაც ინგლისურმა კომპანიამ, საგზაო ავტომობილების წარმოების დაწყება და ამ სფეროშიც, ”ფერარის” კონკურენტობა გადაწყვიტა. სწორედ ეს იყო იმის მიზეზი, რომ რონ დენისმა შტუტგარტულ კომპანიას თავისი გუნდის აქციების საკონტროლო პაკეტი არ მიჰყიდა. ამ დაძაბულობამ კულმინაციას ორი წლის წინ მიაღწია, როდესაც საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციამ, შპიონაჟისთვის ”მაკლარენს” 100 მილიონი დოლარი ჯარიმის გადახდა დააკისრა.
ამ დაძაბულობას ცეტშეც აღიარებს: ”ჩვენი და ”მაკლარენის” ურთიერთობა მას შემდეგ დაიძაბა, ჩვენმა პარტნიორებმა საავტომობილო კომპანიად ჩამოყალიბება განიზრახეს. ეს კი ”დაიმლერის” და ”მერსედეს-ბენცის” ინტერესებში არ შედის”.
ფორმულა 1-ში ”მერსედესს” საკუთარი გუნდი ბოლოს 1955 წელს ჰყავდა. მაშინ ლეგენდარულმა არგენტინელმა ხუან მანუელ ფანხიომ, სწორედ ”მერსედეს-ბენცის” ბოლიდით, თავისი ხუთი ტიტულიდან მესამე მოიპოვა. მაგრამ იმავე წელს, გერმანულმა კომპანიამ ავტროსპორტის დატოვების გადაწყვეტილება მიიღო. ამის მიზეზი კი ლე მანის 24-საათიანი რბოლის დროს მომხდარი ტრაგედია გახდა, რომელშიც მთავარი როლი ”მერსედეს-ბენცის” პილოტმა შეასრულა. იმ ავარიამ 82 ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა.
”სამქიმიანები” ავტოსპორტში 1988 წელს დაბრუნდნენ, ფორმულა 1-ში კი - 1993 წელს. მაშინ მათი პარტნიორი შვეიცატიული ”ზაუბერი” გახდა.

No comments:

Post a Comment