ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, January 31, 2010

დიფუზორების დავა 2010 წლის სეზონშიც აქტუალური იქნება

Diffuser row could hit 2010 season

31 იანვარი

”მაკლარენი” თავის დიფუზორს ჯერჯერობით არავის უჩვენებს

......................................................

ფორმულა ერთის ახალი სეზონი ჯერ არ დაწყებულა, თუმცა დიდია ალბათობა იმისა, რომ მის სტარტზევე, ზოგიერთი გუნდის მანქანის ტექნიკურ რეგლამენტთან შესაბამისობა კითხვის ნიშნის ქვეშ დადგეს. ეს ვარაუდი მაშინვე გამოითქვა, როგორც კი ”მაკლარენმა” თავისი ახალი სარბოლი მანქანის, MP4-25-ის პრეზენტაცია ჩაატარა.

არადა, დიფუზორების შარშანდელი დავის შემდეგ, როცა საერთაშორისო საავრომობილო ფედერაციის (FIA) სააპელაციო სასამართლომ ორმაგი დიფუზორები ლეგალურად მიიჩნია, მოსალოდნელი იყო, რომ ამ თემაზე კამათი აღარ გაგრძელდებოდა. მაგრამ როგორც ჩანს, ”მაკლარენის” ინჟინერთა საზრიანობამ ტექნიკურ რეგლამენტში კიდევ ერთი ნაპრალი იპოვა, რომელსაც თავის სასარგებლოდ იყენებს.

ამის დასტურად, ”მაკლარენის” საინჟინრო დეპარტამენტის შეფი პადი ლოუ აცხადებს, რომ ახალი მანქანის შექმნის პროცესში, გუნდმა მაქსიმალურად გამოიყენა ის შესაძლებლობები, რომლებსაც ტექნიკური რეგლამენტი იძლევა.

”ეს პირველი მანქანაა, რომელზეც ჩვენ მაქსიმალურად შევძელით ორმაგი დიფუზორების პოტენციალის ათვისება. მისი კონსტრუქცია ჩვენ სუფთა ფურცლიდან შევიმუშავეთ. ძველი კონფიგურაციის ადაპტირება რომ დაგვეწყო, შედეგი სულ სხვა იქნებოდა. იმასაც ვიტყვი, რომ ჩვენი კონსტრუქცია ტექნიკური რეგლამენტით ნებადართულის ზღვარზეა. დარწმუნებული ვარ, რომ ასეთი რადიკალური კონსტრუქცია სხვებსაც ექნებათ”, - ამბობს ლოუ.

მაგრამ ”ფერარიში” ამ საკითხს სხვა კუთხით აფასებენ და მიაჩნიათ, რომ ”მაკლარენის” დიფუზორის კონსტრუქცია რეგლამენტს არ შეესაბამება. ის დარწმუნებულია, რომ ამ საკითხთან დაკავშირებით, საქმეში FIA-ს ჩარევა საჭიროც არ გახდება.

”ვფიქრობ, რეგლამენტის ორმაგად აღქმას ამ შემთხვევაში ადგილი არ აქვს. დიფუზორის კონსტრუქციის შემუშავების პროცესში, ჩვენ FIA-ს მივმართეთ, რათა დავრწმუნებულიყავით, რომ რეგლამენტს არ ვარღვევთ. მათგან კი დადებითი პასუხები მივიღეთ. იმედი გვაქვს, რომ სეზონის დასაწყისში, შარშანდელის მსგავსი გარჩევები არ გველის”, - დასძენს ლოუ.

”ჩვენ მიგვაჩნია, რომ ორმაგი დიფუზორის იდეა რეგლამენტს არ შეესაბამება. ალბათ, რეგლამენტში რჩება პუნქტები, რომლებიც ზოგიერთი გუნდის ინჟინერს, მათი სხვაგვარად აღქმის საშუალებას აძლევს. ამ საკითხის გადაჭრა FIA-ს კომპეტენციაა, თუმცა ახლავე შემიძლია ვთქვა, რომ აღნიშნულთან დაკავშირებით, ჩვენ ძალიან შეშფოთებულნი ვართ”, - ”გაძეტა დელო სპორტთან” საუბრისას განაცხადა ”ფერარის” ტექნიკურმა დირექტორმა ალდო კოსტამ.

”ვფიქრობ, ჩვენ გუნდს ტიტულების მოპოვების უნარი შესწევს, თუ, რა თქმა უნდა, ჩვენ ამაში ხელს არ შეგვიშლის ის გარემოება, რომ მეტოქე გუნდები მანქანებს რეგლამენტის შესაბამისად შექმნიან”, - ამბობს ”ფერარის” ვიცე პრეზიდენტი პიერო ფერარი.

No comments:

Post a Comment