ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, June 13, 2010

”აუდიმ” ლე მანის გვირგვინი დაიბრუნა

Audi reclaim Le Mans 24 hours

13 ივნისი

ამ სამეულმა ”აუდის” ლე მანის გვირგვინი დაუბრუნა
..........................................

”აუდის” სარბოლი პროტოტიპების ბრწყინვალე გამარჯვებით დასრულდა ლე მანის 24-საათიანი რბოლა, რომლის ფინიშთანაც პირველი ”აუდის” ამერიკული გუნდის - ”აუდი სპორტ ნორთ ამერიკას” გერმანელი პილოტი ტიმო ბერნჰარდი მივიდა. მან და მისმა თანაგუნდელებმა - გერმანელმა მაიკ როკენფელერმა და ფრანგმა რომენ დუმასმა ერთი და სამი წრით აჯობეს მეორე და მესამე ადგილებზე გასულ ”აუდის” ეკიპაჟებს, რომელთაგან მესამეზე გასულის საჭეს, დანიელი ტომ კრისტენსენის (ლე მანის რვაგზის გამარჯვებულია), იტალიელი დინდო კაპელოსა და შოტლანდიელი ალან მაკნიშის ტიტულოვანი ტრიო მართავდა.

ტიმო ბერნჰარდი
..........................................

”აუდისგან” განსხვავებით, ფიასკო განიცადა რბოლის გამოკვეთილმა ფავორიტმა ”პეჟომ”, რომელმაც შარშან ლე მანზე გერმანული კომპანიის ხუთწლიანი დაუმარცხებელი სერია შეწყვიტა. ფრანგული კომპანიის სპორტული პროტოტიპები ამჯერადაც ყველაზე სწრაფები იყო, მაგრამ სამწუხაროდ, მათ ამჯერად გამძლეობამ უმტყუნა. არადა, რბოლის დასაწყისიდან, პელოტონის სათავეში სწორედ ”პეჟოს” მანქანები იმყოფებოდნენ.

”ფრანგული ლომების” სამივე დიზელისძრავიანი მანქანა მექანიკური პრობლემების გამო გაჩერდა. იმავე მიზეზით, რბოლა ვერც ”პეჟოს” პროტოტიპით მოასპარეზე ”ორეკას” ერთადერთმა ეკიპაჟმა დაასრულა.

კარგა ხანს ”პეჟოს” მოწინავე პოზიცია ეკავა
..........................................

”დაუჯერებელია, რომ ჩვენი სამი მანქანა ფინიშთან ყველაზე წინ მივიდა. ამას ვერავინ წარმოიდგენდა. ”პეჟოს” ძალიან სწრაფი მანქანები აქვს და ისინი თავიდანვე შეუდარებლები იყვნენ, მაგრამ ჩვენ მათ გამძლეობით, სტაბილურობით ვაჯობეთ და საბოლოოდ, გამარჯვებაც ჩვენ დაგვრჩა”, - განაცხადა ალან მაკნიშმა.

”პეჟომ” კვალიფიკაციაზე ორი საუკეთესო შედეგი აჩვენა და სტარტზეც დაწინაურდა. მაგრამ სამი საათის შემდეგ, ლიდერ მანქანას, რომელსაც პოულ პოზიცია ფორმულა 1-ის ყოფილმა პილოტმა სებასტიან ბურდემ მოაპოვებინა, საკიდარი დაუზიანდა და ასპარეზობას გამოეთიშა.

სტარტზე სამი ”პეჟო” დაწინაურდა

..........................................

თუმცა, ამის შემდეგაც, ლიდერობა ”პეჟოს” ეკიპაჟს დარჩა. მაგრამ იმ დროს, როდესაც ფრანგი ფრანკ მონტანის მანქანა უახლოეს ”აუდის” ორ წრეზე მეტს უგებდა, მასზე ძრავი დაზიანდა და მონტანიმაც რბოლა დატოვა.

ლე მანის 24-საათიანი რბოლა სპორტული ავტომობილების ერთ-ერთი უძველესი ასპარეზობაა მსოფლიოში და 1923 წლიდან ტარდება. ”აუდი” კი მისი ყველაზე წარმატებული მონაწილეა - გერმანულმა კომპანიამ ის 2000 წლის შემდეგ რვაჯერ მოიგო.

”მშვენიერი სურნელია, ტკბილი სურნელი. ამის დაჯერება არ შემიძლია. ლე მანზე ბავშვობიდან ვოცნებობდი და ახლა ეს ოცნება ამისრულდა. ეს რბოლა GT კლასში 2002 წელს მოვიგე, მაგრამ ჩემი ოცნება აბსოლუტურ ჩათვლაში გამარჯვება იყო. ამ რბოლისთვის დიდი მონდომებით ვემზადებოდით და დღეს დამტკიცდა, რომ ჩვენი მანქანა ძალიან გამძლეა. სწორედ მისმა გამძლეობამ მოგვაგებინა. თანაც, სამივე ეკიპაჟმა მთელი დისტანცია პრაქტიკულად პრობლემის გარეშე გაიარა”, - განაცხადა ბერნჰარდმა.

რბოლას 200 000 მაყურებელი დაესწრო, რომლებიც სტარტიდან 20 წუთის შემდეგ, ნამდვილი დრამის მომსწრენი გახდნენ - ყველაზე გრძელი, 6.2-კილომეტრიანი მულსანის სწორის დასაწყისში, ფორმულა 1-ის ყოფილი ჩემპიონის, ბრიტანელი ნაიჯელ მენსელის ”ჯინეტა ციტეკი” დაიმტვრა. 56 წლის მენსელი, რომელსაც თავის შვილებთან, გრეგთან და ლეოსთან ერთად უნდა ეასპარეზა, სასწრაფოდ ჰოსპიტალში გადაიყვანეს, სადაც, საბედნიეროდ, სერიოზული ტრავმა ვერ აღმოუჩინეს.

ლე მანის 24-საათიანი რბოლის შედეგები

1. მაიკ როკენფელერი (გერმანია)/ტიმო ბერნჰარდი (გერმანია)/რომენ დუმასი (საფრანგეთი) აუდი სპორტ ნორთ ამერიკა (აუდი R15 TDI) 397 წრე

2. ანდრე ლოტერერი (გერმანია)/მარსელ ფესლერი (შვეიცარია)/ბენუა ტრელუა (საფრანგეთი) აუდი სპოტ ტიმ ჯოისტ (აუდი R15 TDI) 396 წრე

3. ტომ კრისტენსენი (დანია)/დინდო კაპელო (იტალია)/ალან მაკნიში (შოტლანდია)აუდი სპორტ ტიმ ჯოისტი (აუდი R15 TDI) 394 წრე

4. სოეილ აიარი (საფრანგეთი)/დიდიე ანდრე (საფრანგეთი)/ენდრიუ მეირიკი (ინგლისი) AIM ტიმ ორეკა (ორეკა01 AIM) 369 წრე

5. ნიკ ლევენტისი (ინგლისი)/დენი უოტსი (ინგლისი)/ჯონი კეინი (ჩრდ.ირლანდია)სტრაკა რეისინგი (HPD ARX-01c) 367 წრე

6. ჰაროლდ პრიმა (შვეიცარია)/შტეფან მიუკე (გერმანია)/ადრიან ფერნანდესი (მექსიკა) ასტონ მარტინ რეისინგი (ლოლა-ასტონ მარტინ LMP1) 365 წრე

7. მატიო ლაჰაი (საფრანგეთი)/გიიომ მორო (საფრაბგეთი)/იან ჩაროუზი (ჩეხეთი) ოუკ რეისინგი (პესკაროლო LMP2 ჯადი) 361 წრე

8. მაიკ ნიუტონი (ინგლისი)/თომას ერდოსი (ბრაზილია)/ენდი უოლესი (ინგლისი) რეი მელოკ Ltd. (ლოლა B08/80 HPD) 358 წრე

9. ჯაკ ნიკოლე (საფრანგეთი)/რიშარ ჰაინი (მონაკო)/ჟან-ფრანსუა ივონი (საფრანგეთი) ოუკ რეისნიგი (პესკაროლო LMP2 ჯადი) 341 წრე

10. კარიმ ოიეხი (საუდის არაბეთი)/ტიმ გრივზი (ინგლისი)/გარი შალანდონი (საფრანგეთი) ტიმ ბრიუიჩლადიჩი (ჯინეტა ციტეკ GZ09S/2) 341 წრე...

No comments:

Post a Comment