ცხრა პილოტი ხუთი წამის მომატებით დაჯარიმდა
Nine drivers given five-second penalties
27 ივნისი
ევროპის დიდი პრიზი კარგა ხნის დამთავრებული იყო, რომ რბოლის სტიუარდებმა ცხრა პილოტი ხუთი წამით დააჯარიმა და ამას რბოლის საბოლოო შედეგებში მცირე ცვლილებები მოჰყვა.
ჯენსონ ბატონის, რუბენს ბარიკელოს, ნიკო ჰულკენბერგის, რობერტ კუბიცას, ვიტალი პეტროვის, სებასტიან ბუემის, ადრიან სუტილის, პედრო დე ლა როსასა და ვიტანტონიო ლიუცის შედეგებს საბოლოოდ 5-5 წამი დაემატა. ამათგან ჰულკენბერგმა რბოლა საერთოდ ვერ დაასრულა და მისთვის ამ ჰარიმას არც არაფერი დაუკლია.
უცვლელი დარჩა მოწინახე შვიდეულიც. სამაგიეროდ, ფერნანდო ალონსომ ერთი პოზიცია მოიგო და მეცხრედან მერვე ადგილზე გადაინაცვლა, ადგილი კი ბუემის გაუცვალა. ორი ადგილით წინ წაიწია ნიკო როსბერგმა, რომელმაც პეტროვის და დე ლა როსას დაჯარიმების შემდეგ, მეათე ადგილზე გადაინაცვლა.
დაჯარიმება კი სპორტული რეგლამენტის ერთი მეტად უცნაური წესის შედეგია, რომელიც ტრასაზე პეისკარის გამოსვლის მომენტში, რისკის მაქსიმალურად შემცირებას ითვალისწინებს. ამ წესის მიხედვით, მას შემდეგ, რაც ტრასაზე პეისკარი გამოვა, იმ მომენტში, როდესაც ბოლიდები პეისკარის ტრასაზე გამოსვლის ადგილს გაივლიან, წრის გავლის დრო, სარბოლო რეჟიმით მოძრაობის დროზე 15-20 წამით მეტი უნდა იყოს.
ვალენსიაში კი, ყველაფერი ასე მოხდა: უებერს რომ ავარია მოუვიდა, მარშლებმა ტრასაზე უმალ გამოფინეს იმის ნიშანი, რომ პეისკარი გამოდიოდა. ამ დროს, სებასტიან ფეტელს მეათე წრე უკვე დაწყებული ჰქონდა. ლუის ჰამილტონს წესის დარღვევა დასჭირდა იმისათვის, რომ პეისკარის გამოსვლას ფეტელის წრეზე დახვედროდა. ფერნანდო ალონსოს და ფელიპე მასას ბოქსებისკენ გადასახვევი გავლილი ჰქონდათ. პირველი კი კუბიცა იყო, ვინც პეისკარის ნიშანი დაინახა და მაშინვე ბოქსისკენ აიღო გეზი. მას კი ზემოთ ჩამოთვლილი რვა პილოტი მიჰყვა. ბუნებრივია, ბოქსისკენ გადახვევის მომენტში, ამ მანქანების სიჩქარე თითქმის იმდენივე იყო, რამდენიც მათ სარბოლ რეჟიმში ჰქონდათ. ამდენად, წესი დაირღვა და მათაც დამსახურებული სასჯელი მიიღეს.
რბოლის შედეგები მათი რევიზიის შემდეგ (დროების გარეშე)
1. სებასტიან ფეტელი (გერმანია, რედ ბული)
2. ლუის ჰამილტონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი)
3. ჯენსონ ბატონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი)
4. რუბენს ბარიკელო (უილიამსი)
5. რობერტ კუბიცა (პოლონეთი, რენო)
6. ადრიან სუტილი (გერმანია, ფორს ინდია)
7. კამუი კობაიაში (იაპონია, ზაუბერი)
8. ფერნანდო ალონსო (ესპანეთი, ფერარი)
9. სებასტიან ბუმი (შვეიცარია, ტორო როსო)
10. ნიკო როსბერგი (გერმანია, მერსედესი)
11. ფელიპე მასა (ბრაზილია, ფერარი)
12. პედრო დე ლა როსა (ესპანეთი, ზაუბერი)
13. ხაიმე ალგერსუარი (ესპანეთი, ტორო როსო)
14. ვიტალი პეტროვი (რუსეთი, რენო)
15. მიხაელ შუმახერი (გერმანია, მერსედესი)
16. ვიტანტონიო ლიუცი (იტალია, ფორს ინდია)
17. ლუკას დი გრასი (ბრაზილია, ვირჯინი)
18. კარუნ ჩანდჰოკი (ინდოეთი, ისპანია)
19. ტიმო გლოკი (გერმანია, ვირჯინი)
20. ბრუნო სენა (ბრაზილია, ისპანია)
21. იარნო ტრული (იტალია, ლოტუსი)
პილოტების კლასიფიკაცია
1. ლუის ჰამილტონი - 127; 2. ჯენსონ ბატონი - 121; 3. სებასტიან ფეტელი - 115; 4. მარკ უებერი - 103; 5. ფერნანდო ალონსო - 98; 6. რობერტ კუბიცა - 83; 7. ნიკო როსბერგი - 75; 8. ფელიპე მასა - 67; 9. მიხაელ შუმახერი - 34; 10. ადრიან სუტილი - 31; 11. რუბენს ბარიკელო - 19; 12. ვიტანტონიო ლიუცი - 12; 13. სებასტიან ბუმი - 9; 14. კამუი კობაიაში - 7; 15. ვიტალი პეტროვი - 6; 16. ხაიმე ალგერსუარი - 3; 17. ნიკო ჰულკენბერგი - 1
კონსტრუქტორთა პირველობა
1. მაკლარენ-მერსედესი - 248; 2. რედ ბულ-რენო - 218; 3. ფერარი - 165; 4. მერსედესი - 109; 5. რენო - 89; 6. ფორს ინდია-მერსედესი - 43; 7. უილიამს-კოსუორტი - 20; 8. ტორო როსო- ფერარი - 10; 9. ზაუბერ-ფერარი - 7
No comments:
Post a Comment