ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Wednesday, January 27, 2010

ქულათა სისტემა ისევ შეიცვალა

Teams agree to points system tweak

27 იანვარი

მსოფლიოს 2010 წლის ჩემპიონატის დაწყებამდე თვენახევრით ადრე, ფორმულა 1-ში ქულების დარიცხვის სისტემა ისევ შეიცვალა. ახალი სისტემით, ქულები ისევ ათ მოწინავე პილოტს დაერიცხება, თუმცა გამარჯვებულს მეორეადგილოსანთან და დანარჩენებთან მეტი უპირატესობა ექნება.

ახალი წესითაც, პირველ ადგილზე გასული პილოტი 25 ქულას მიიღებს. სამაგიეროდ, მეორეზე გასულს, 20-ის ნაცვლად, 18 ქულა დაეწერება. დანაჩენი კი იგივე რჩება. ანუ: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ გამარჯვებული დიდ უპირატესობას მიიღებს.

ქულების სისტემაში შესწორება ფორმულა 1-ის სპორტულმა სამუშაო ჯგუფმა შეიტანა. ახლა შესწორება ჯერ ფორმულა 1-ის კომისიამ უნდა მოიწონოს, რის შემდეგაც, დასამტკიცებლად, საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის ავტოსპორტის მსოფლიო საბჭოს გადაეცემა. თუმცა, მოსალოდნელია, რომ ეს უბრალო ფორმალობა იქნება.

აღსანიშნავია, რომ სპორტულმა სამუშაო ჯგუფმა პოულისა და უსწრაფესი წრისთვის საბონუსო ქულების დარიცხვის შესაძლებლობაც განიხილა, მაგრამ მისი შემოღებისგან თავი შეიკავა. არადა, ეს თემა უკვე დიდი ხანია, განიხილება.

”რედ ბულის” შეფმა ქრისტიან ჰორნერმა ”ჟურნალ ”ავტოსპორტთან” საუბრისას განაცხადა, რომ რამდენად კარგია ახალი სისტემა, ამას დრო გვაჩვენებს. ამიტომ, ფორმულა 1-ის ხელმძღვანელობა მზად უნდა იყოს, რომ საჭიროების შემთხვევაში, ისევ შეიტანოს მასში ცვლილება.

”სიახლეებს არ უნდა შევუშინდეთ. ჯერჯერობით, მათ ხეირი მოაქვთ. ქულები იმისთვისაა, რომ მოწინავე ათეულს დამსახურებები შევუფასოთ. ისე კი, ჩემი აზრით, ბერნი ეკლსტოუნი ცდილობს, რომ გამარჯვებულებს მეტი ქულა აშორებდეთ. ასე პილოტებს შორის გამარჯვებისთვის უფრო დაძაბული პაექრობაა მოსალოდნელი. საქმე ის არაა, რომ პილოტებს ბრძოლა და გარისკვა არ უნდათ. ამის მიზეზი ისაა, რომ როცა პირველ და მეორე ადგილს მხოლოდ ორი ქულა აშორებს, მეორეზე გასული ბევრს არაფერს კარგავს. მაგრამ თუ ქულებს შორის სხვაობა გაიზრდება, მაშინ პილოტებსაც დამატებითი სტიმული გაუჩნდებათ და ისინიც უფრო ხშირად შეუტევენ”, - ამბობს ჰორნერი.

სხვათა შორის, სამუშაო ჰგუფი სხვა საკითხებსაც განიხილავდა. მაგალითად, რბოლის დროს ორი სავალდებულო პიტ სტოპის შემოღების შესაძლებლობას, მაგრამ ეს ვარიანტი უარყოფილ იქნა. ესე იგი, პილოტებს მინიმუმ ერთხელ მაინც მოუწევთ ბოქსში შესვლა, რათა რბოლისას ორივე ტიპის საბურავი გამოიყენონ, რაც სავალდებულოა. რაც შეეხება რბოლებს წვიმაში, ამ დროს, რეზინის გამოცვლა სავალდებულო არაა.

No comments:

Post a Comment