ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, January 29, 2010

”მაკლარენი” ახალ სეზონს საუკეთესოდ მომზადებული ხვდება

McLaren declaring themselves better prepared than ever

29 იანვარი

”მაკლარენმა” საზოგადოებას თავისი ახალი ბოლიდი, MP4-25 წარუდგინა, რომლითაც ბრიტანელები - ჯენსონ ბატონი და ლუის ჰამილტონი, ახალ სეზონში ჩემპიონობისთვის იბრძოლებენ.

მანქანის აგება პრეზენტაციის წინა ღამით დასრულდა და როცა საჩვენებლად დარბაზში გადმოჰქონდათ, სპეციალურ ლიფტზე მისი დამაგრება გაჭირდა - ახალი რეგლამენტის გამო, ის საგრძნობლად გრძელია და სამაგრებზე მისი მიბმა ვერ მოხერხდა. ამიტომ, გუნდი იძულებული გახდა, ახალი ბოლიდი დანიშნულების ადგილამდე მეორე გასასვლელიდან, შემოვლითი გზით მიეტანა.

ახალი სარბოლი მანქანა შარშანდელზე გრძელია, რაც იმის შედეგია, რომ რბოლისას საწვავის შევსება იკრძალება და შესაბამისად, სტარტზე პილოტებს შარშანდელთან შედარებით, ორჯერ მეტი საწვავით გასვლა მოუწევთ. რა თქმა უნდა, შეიცვალა აეროდინამიკური პაკეტი. პრეზენტაციაზეც კი, გუნდმა არავის უჩვენა MP4-25-ის უკანა დიფუზორი, რომელიც, გავრცელებული ინფორმაციით, სეზონის დასაწყისში ალბათ მეტოქე გუნდების მხრიდან დავის საგანი გახდება. ინგლისური გუნდი კი ირწმუნება, რომ დიფუზორი ტექნიკურ რეგლამენტს შეესაბამება.

შეგახსენებთ, რომ გასული სეზონის დასაწყისში, სწორედ დიფუზორის გამო ატყდა დავა, მაგრამ მაშინ, საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის სააპელაციო სასამართლომ, სამი გუნდის (ბრაუნი, უილიამსი და ტოიოტა) მიერ გამოყენებული აეროდინამიკური ელემენტი ლეგალურად სცნო.

გასულ სეზონსაც ”მაკლარენი” ოპტიმისტურად ხვდებოდა, მაგრამ პირველივე ტესტებმა აჩვენა, რომ მანქანა არაკონკურენტუნარიანი და შედარებით ნელი იყო. გუნდის საინჟინრო პერსონალს ნახევარი სეზონი დასჭირდა იმისათვის, რომ ჰამილტონს გამარჯვებისთვის ბრძოლა შესძლებოდა. თუმცა ჩემპიონობისთვის ბრძოლა ვეღარ მოხერხდა.

ისევე როგორც შარშან, ახალ სეზონშიც, პირველი ნომერი ”მაკლარენს” ეკუთვნის და ის გუნდს ჩემპიონმა ბატონმა მოუტანა, რომელიც აქ ”ბრაუნიდან” (ახლანდელი მერსედესიდან) გადმოვიდა. ”მაკლარენში” იმედოვნებენ, რომ ამჯერად მაინც შეძლებენ ამ ნომრის შენარჩუნებას.

”მანქანა შარშანდელისგან ძლიერ განსხვავდება და მე მეამაყება, რომ მის შექმნაში მონაწილეობას ვღებულობდი. დარწმუნებული ვარ, ის გაცილებით დამჯერი და სწრაფი იქნება. MP4-25-ზე მუშაობა ჩვეულებრივზე ადრე დავიწყეთ. ფაბრიკაში ბიჭები თავაუღებლად მუშაობდნენ, რათა მისი აეროდინამიკა დაეხვეწათ და ბორბლების გზასთან ჩაჭიდულობა გაეუმჯობესებინათ”, - განაცხადა ჰამილტონმა.

”მაკლარენის” შეფმა მარტინ უიტმარშმა განაცხადა, რომ MP4-25-ს ბევრი ისეთი ნაწილი აქვს, რომლის მსგავსიც, ფორმულა 1-ში ადრე არავის გამოუყენებია: ”მაგრამ სიახლეები სხვებსაც ექნებათ. გაიხსენეთ შარშანდელი ორმაგი დიფუზორების ისტორია. ვინ იფიქრებდა, რომ ამ ელემენტს ამხელა მნიშვნელობა ექნებოდა. ასე რომ, წინასწარ რაიმეს დაბეჯითებით თქმა შეუძლებელია. ერთს კი ვიმედოვნებ, რომ ჩემპიონის ვინაობა ტესტებზე და პირველივე რბოლებზე არ გაირკვევა”.

ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, უიტმარში ამ სიტყვებში იმას გულისხმობდა, რომ ბატონი შარშან ჩემპიონი სწორედ იმის წყალობით გახდა, რომ სეზონის დასაწყისში, მისი მანქანა სხვებისაზე კონკურენტუნარიანი ორმაგი დისუზორის წყალობით იყო.

No comments:

Post a Comment