ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, January 21, 2011

”პორშეს” ლე მანი ფორმულა 1-ს ურჩევნია

Porsche Closer to Le Mans than F1

21 იანვარი

დეტროიტის შოუზე წარმოდგენილი სარბოლი ”918 RSR-ით”, ”პორშემ” ყველას მიანიშნა, რომ მისთვის ფ1-ზე პრიორიტეტული ლე მანის რბოლაა
..............................

გერმანულმა საავტომობილო გიგანტმა ”ფოლკსვაგენმა” აღიარა, რომ მზადაა, გადახედოს ტავის დამოკიდებულებას ფორმულა ერთის მიმართ, რაც იმას ნიშნავს, რომ დიდი პროზების ცირკში მისი გამოჩენა რეალობასთან ახლოსაა. ამასთან, ლაპარაკია იმაზე, რომ არჩევანი ორ მარკას - ”აუდისა” და ”პორშეს” შორის გაკეთდება.

სულ ცოტა ხნის წინ, ვოლფსბურგელებმა ფ1-ის მსოფლიო ჩემპიონატში ასპარეზობისგან თავის შეკავება ამჯობინეს. თუმცა მას შემდეგ, რაც საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციამ ძრავების რეგლამენტი შეცვალა, ”ფოლკსვაგენის” ხელმძღვანელობამაც ეს საკითხი კვლავ დღის წესრიგში დააბრუნა.

ძრავების ახალი რეგლამენტი ძალაში 2013 წლის სეზონიდან შევა. მის შესაბამისად, გუნდები 1.6-ლიტრიანი ტურბო ძრავების გამოყენებას დაწყებენ. ახალი რეგლამენტი კი ხელსაყრელი იმ კომპანიებისთვის იქნება, რომლებსაც ფორმულა 1-ის ელიტაში შეღწევის სურვილი აქვთ. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ ყველა კომპანიას ძრავის სუფთა ფურცლიდან შექმნა მოუწევს.

სწორედ ესაა იმის მიზეზი, რომ ”ფოლკსვაგენმა” ძველი გადაწყვეტილების შეცვლაზე ფიქრი დაიწყო. მისმა სპორტულმა მრჩეველმა, წარსულში თავადაც ფ1-ის პილოტმა, გერმანელმა ჰანს-იოახიმ შტუკმა განაცხადა, რომ ”ძრავების ახალი რეგლამენტის შემოღებით, ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფისთვის ფ1-ში შესვლის საფუძველი შეიქმნა”.

ზემოთ დასახელებული ორი კომპანიიდან, ”აუდის” კანდიდატურა ნაკლებად სავარაუდოა, რადგან ძნელი წარმოსადგენია, ინგოლშტაფტელებმა ლე მანის რბოლებზე უარი განაცხადონ, რადგან იქ ისინი გამოკვეთილი ფავორიტები არიან. თუმცა, ”პორშეც” აცხადებს, რომ მისთვისაც უფრო შესაფერისი სპორტული პროტოტიპების კლასში ასპარეზობაა.

”რა თქმა უნდა, ფორმულა 1-ს თავისი ხიბლი აქვს, თუმცა ეს საკითხი სხვა კუთხით განხილვასაც საჭიროებს. ეს ძალიან ძვირადღირებული სპორტია და მასში წარმატებაც გაცილებით ძნელი მისაღწევია”, - შვეიცარულ საავტომობილო გაზეთ ”აუტომობილ რევიუსთან” საუბრისას განაცხადა ”პორშეს” მთავარმა აღმასრულებელმა მათიას მიულერმა.

უკვე დიდი ხანია, ფ1-ში მიდის ლაპარაკი იმაზე, რომ აუცილებელია ხარჯების შემცურება, რათა ჩემპიონატში მონაწილეობით, ავტომწარმოებლები დაინტერესდნენ. მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისის დაწყებიდან, დიდი პრიზების ცირკი სამმა მწარმოებელმა (ჰონდამ, ტოიოტამ და ბეემვემ) დატოვა, ”რენომ” კი გუნდის შენახვაზე უარი თქვა და ძრავების მიმწოდებლად დარჩა.

No comments:

Post a Comment