ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, October 1, 2010

”პორშე” შეიძლება ფორმულა 1-ს დაუბრუნდეს

Porsche ready to evaluate F1 return

1 ოქტომბერი

სპორტული ავტომობილების მწარმოებელი გერმანული კომპანია ”პორშეს” შესაძლოა, მალე ფორმულა 1-ს დაუბრუნდეს. ამის თაობაზე, პარიზის საავტომობილო შოუს პრესის დღეს, ”პორშეს” აღმასრულებელმა მათიას მიულერმა ინგლისურ ჟურნალ ”ავტოქარის” ჟურნალისტებს განუცხადა.

მიულერის თქმით, ამჟამად ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალი ორი კომპანია - ”პორშე” და ”აუდი” ლე მანის რბოლებში მონაწილეობენ და იქ აშკარა დომინანტი ”აუდია”. ამიტომ, შესაძლოა მალე გადაწყდეს, რომ ”აუდი” ლე მანზე ასპარეზობას გააგრძელებს, ”პორშე” კი ფ1-ს დაუბრუნდება. მოვლენათა ამგვარი განვითარება მით უფრო მოსალოდნელია, რომ ”აუდის” მოტორსპორტის შეფ ვოლფგანგ ულრიხს ნათქვამი აქვს - ფორმულა 1 ”აუდის” ინტერესებში არ შედისო.

”დღეისათვის, LMP კლასში ორი ბრენდით - ”აუდით” და ”პორშეთი” ვართ წარმოდგენილი, რომლებსაც ერთმანეთის წინააღმდეგ ასპარეზობა უწევთ და ეს სასიამოვნო არაა. ამიტომ, უნდა გადავწყიტოთ, რომ ერთი ბრენდი ლე მანზე დავტოვოთ, მეორეთი კი ფორმულა 1-ში გადავიდეთ. ახლა ყველაფერს ავწონ-დავწონით და გადაწყვეტილებასაც მივიღებთ”, - ამბობს მიულერი.

უკვე წელიწადზე მეტია, ფორმულა 1-ის კულუარებში მიდის ლაპარაკი იმაზე, რომ ”ფოლკსვაგენს” ფორმულა 1-ში ძრავების მიმწოდებლად შესვლა სურს. ლაპარაკია იმაზეც, რომ ეს 2012, ან 2013 წელს მოხდება. აქამდე ვოლფსბურგელები ამ ხმებს უარყოფდნენ, თუმცა მიულერმა პარიზში ფაქტობრივად, ისინი დაადასტურა და დააკონკრეტა კიდეც.

”პორშემ” პროტოტიპების კლასის რბოლებში ასპარეზობა 1998 წელს დაასრულა, თუმცა მისი წარმოების ბოლიდებით, კერძო გუნდები 2005 წლიდან ისევ ასპარეზობენ. რაც შეეხება ფორმულა 1-ს, აქ ცუფენჰაუზენელები ბოლოს 1991 წელს გამოჩნდნენ, როდესაც კომპანია ”ფუტუორკთან” ერთად, ძრავებს ინგლისურ გუნდ ”ეროუზს” აწვდიდნენ. 1984, 1985 და 1986 წლებში, ”პორშეს” ძრავისა (სურათზე) და ”მაკლარენის” შასის კომბინაციით, ნიკი ლაუდამ და ალენ პროსტმა (ორჯერ) მსოფლიო ჩემპიონის სამი ტიტული მოიპოვეს.

ცნობილია, რომ მომავალი სეზონისთვის, ”აუდი” ლე მანისთვის ახალ, ისევ დიზელისძრავიან პროტოტიპ R18-ს ამზადებს. ეს კი ნიშნავს, რომ ინგოლშტადტელები ლე მანის ტიპის რბოლებში დიდი ხნით დარჩენას აპირებს. პარალელურად კი, ”ფოლკსვაგენის” ძრავების დეპარტამენტის შეფი ვოლფგანგ ჰატცი მოლაპარაკებას საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციასთან აწარმოებს. მოლაპარაკების თემა კი ფ1-ის ძრავების ახალი რეგლამენტია. ვოლფსბურგელებს სურთ, რომ 2013 წლიდან, ფორმულა 1-ში ოთხცილინდრიანი ტურბოძრავები დაუშვან. ამ შემთხვევაში, დიდი პრიზების ცირკში ”პორშეს” დაბრუნება თითქმის გარანტირებული იქნება.

No comments:

Post a Comment