ბუემის ავარიის მიზეზი
Upright failure caused Buemi crash
16 აპრილი
სესიის დროს, გუნდმა წინა საკიდარის ახალი ვერსიის გამოცდა გადაწყვიტა. მაგრამ ტესტირება ავარიის გამო შეწყდა. მე-14 მოსახვევის წინ, ინტენსიური დამუხრუჭებისას, მანქანას მოულოდნელად ორივე წინა ბორბალი მოსწყდა. ბოლიდი მომენტალურად უმართავი გახდა და ზღუდეს შეასკდა. საბედნიეროდ, პილოტი არ დაშავებულა, თუმცა ის ტრასაზე აღარც მეორე სესიაზე გამოსულა.
ტოსტის განცხადებით, ავარიის მიზეზი მარჯვენა წინა საკიდარის საყრდენის გატეხვა გახდა. ამის გამო, მთელი დატვირთვა მარცხენა ბორბალზე გადავიდა და იქაც საკიდარის საყრდენი დაიმსხვრა. ტოსტი ამბობს, რომ გატეხვა ან იმის ბრალია, რომ საყრდენი უხარისხო მასალისგან დამზადდა, ან იმისა, რომ ის არასწორად დამუშავდა.
”ტორო როსოს” ტექნიკური დირექტორი ჯორჯო ასკანელი ამბობს, რომ პრობლემამ თავი ავარიამდე ცოტა ხნით ადრე იჩინა. მისი თქმით, პირველივე წრეებზე, სატერფულების კვანძის არეში, სითხემ გაჟონა. თუმცა, რა კავშირშია ეს საყრდენის დამტვრევასთან, არ განუმარტავს. სამაგიეროდ, დასძინა, რომ უწესრიგობა მეორე მანქანაზე აღმოიფხვრა, რის შემდეგაც, ესპანელმა ხაიმე ალგერსუარიმ ჯერ მერვე, შემდეგ კი მეთერთმეტე შედეგი დააფიქსირა და თან, არანაირი ტექნიკური პრობლემა აღარ შექმნია.
ასკანელიმ კიდევ ერთი განმარტება გააკეთა. მისი თქმით, ფოლადის გვარლები, რომლებსაც ავარიის დროს ბორბლების დაჭერა ევალება, იმის გამო გაწყდა, რომ ისინი სწორედ საყრდენებზეა დამაგრებული. ამას კინაღამ სავალალო შედეგი მოჰყვა - ერთი საბურავი ტრიბუნის წინ არსებულ ზღუდეს შეასკდა, მეორე კი ტელეკამერას მოხვდა, რომლის ოპერატორიც სასწაულად გადაურჩა განსაცდელს. სხვათა შორის, ფორმულა 1-ში ბოლო ორი ტრაგიკული შედეგი სწორედ მოწყვეტილმა საბურავმა გამოიწვია.
No comments:
Post a Comment