ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Saturday, April 17, 2010

სისტემა კერს-ი კვლავ აქტუალური ხდება

KERS

17 აპრილი

გერმანული გამოცემა ”მოტორშპორტ-ტოტალი” გვატყობინებს, რომ ამ ეტაპზე, ფორმულა 1-ის მმართველ ბერნი ეკლსტოუნისა და ჩემპიონატის მონაწილე გუნდებისთვის ყველაზე აქტუალური, საბურავების მიმწოდებელის საკითხია. მისი მოგვარების შემდეგ კი დღის წესრიგში ისევ კერს-ის (კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა) დაბრუნება დადგება.

ჟურნალი ვარაუდობს, რომ კერს-ის გამოყენებაზე მორატორიუმი შესაძლოა ამ სეზონის დასრულებისთანავე შეწყდეს. ამ შემთხვევაში, გუნდები ალბათ მოითხოვენ, რომ ყველას ამ სისტემის ერთი მიმწოდებელი ჰყავდეს, რითაც მათი დანახარჯებიც არ იქნება უსაშველო და რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ტექნიკურ უპირატესობასაც ვერცერთი მათგანი ვერ მიიღებს.

”მოტორშპორტ-ტოტალი” იუწყება, რომ ჩინური დიდი პრიზის დასრულების შემდეგ, შანჰაიშივე, ეკლსტოუნს ფორმულა 1-ის გუნდების ასოციაციის (FOTA) პრეზიდენტი, ”მაკლარენის” შეფი მარტინ უიტმარში შეხვდება. შეხვედრის დროს კი, საბურავების გარდა, კერს-ის საკითხსაც განიხილავენ.

სხვათა შორის, ეს საკითხი სასწრაფო გადაწყვეტას მოითხოვს, რადგან სულ მალე, ძრავების მოქმედ რეგლამენტს ვადა გაუვა და მისაღებია ახალი რეგლამენტი, რომელიც 2013 წლის სეზონიდან ამოქმედდება. სავარაუდოდ, ახალ რეგლამენტში ეკოლოგიური მოთხოვნებიც იქნება გათვალისწინებული, კერს-ი კი თანამედროვე ”მწვანე” რექნოლოგიების ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული შემადგენელია.

რაც შეეხება სტანდარტული კერს-ის გამოყენებას. სავარაუდოდ, მის დამზადებაზე ტენდერი გამოცხადდება და გამარჯვებული კონტრაქტორი თავისი წარმოების სისტემას ყველა გუნდს მიაწვდის. გავრცელებული ინფორმაციით, ”ფერარის” პრეზიდენტი ლუკა დი მონტეძემოლო უკვე ცდილობს, დაითანხმოს გუნდები, რათა მათ ორი იტალიური კომპანიის - ”ფერარისა” და მისი პარტნიორი ”მანეტი მარელის” მიერ შემუშავებული კერს-ის გამოყენებას დაუჭირონ მხარი. სხვათა შორის, ეს სისტემა მალე ”ფერარის” ”სამოქალაქო” ავტომობილებზეც გამოჩნდება.

თუმცა, მსგავსი პრეტენზია ”მაკლარენისა” და ”უილიამსისგანაცაა” მოსალოდნელი. პირველმა შარშან ყველაზე ეფექტური კერს-ი დაამზადა, რომლის წყალობითაც, რბოლების მოგებაც კი მოახერხა. მეორეს კი ორიგინალური სისტემა აქვს შექმნილი, რომელსაც ისეთი სოლიდური მომხმარებელი გამოუჩნდა, როგორიც ”ფოლკსვაგენი” და მის ჯგუფში შემავალი კომპანიებია...

No comments:

Post a Comment