ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, March 17, 2011

FIA-მ შეიძლება მანქანის ზემოთ აწეული ცხვირი აკრძალოს

FIA Could Ban High Nose Designs in F1

17 მარტი

რა არია ფორმულა 1-ის თანამედროვე მანქანების ყველაზე დამახასიათებელი საერთო ნიშანი? რა თქმა უნდა, ზემოთ აწეული ცხვირი, რომელიც მანქანის ძირში ჰაერის ნაკადის სიჩქარის გაზრდას და ამგვარად, გრაუნდ ეფექტის (მანქანის აეროდინამიკური დატვირთვა იზრდება) შექმნას ემსახურება.

მას შემდეგ, რაც ტექნიკური რეგლამენტით, რეგულირებადი უკანა ფრთის გამოყენება დასაშვები გახდა, გუნდები იძულებულნი გახდნენ, თავიანთი მანქანების აეროდინამიკური კონცეპციები რადიკალურად შეეცვალათ და შედეგად, თითქმის ყველას მანქანებს ახალ სეზონში, მკვეთრად აწეული ცხვირი ექნება.

მაგრამ შესაძლოა, რეგლამენტმა მალე მანქანის ასეთი ცხვირები აკრძალოს და ამის საფუძველი, უსაფრთხოების ფაქტორი გახდება. ყოველ შემთხვევაში, საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) ტექნიკური მრჩეველი ენდი მელორი ფიქრობს, რომ მკვეთრად აწეული ცხვირი უნდა აიკრძალოს.

მისი აზრით, სწორედ მკვეთრად აწეული ცხვირის გამო, ახალ სეზონში შეიძლება გახშირდეს ისეთი ინციდენტები, როგორიც გასულ სეზონში, „რედ ბულ რეისინგის“ ავსტრალიელ მარკ უებერს ვალენსიაში, ევროპის დიდი პრიზის დროს შეემთხვა. ყველაფერი მაშინ მოხდა, როდესაც უებერი „ლოტუსის“ ფინელი ჰეიკი კოვალაინენის გასწრებას ცდილობდა. მისი მანქანა წინ მიმავალი „ლოტუსის“ უკანა ბორბალს ცხვირით დაეჯახა, რამაც „რედ ბული“ ჰაერში ააფრიალა.

„საკვანძო ასპექტი, უკან მომავალი მანქნის აწეული ცხვირის სიმაღლეა. ამ დროს მნიშცნელობა აქვს მანქანების სიჩქარეს და შეჯახებისას წარმოქმნილ ვერტიკალურ აჩქარებას. არსებობს გარკვეული პარამეტრები, რომლებიც მანქანების შეჯახებისას, ცხვირის ზევით მოძრაობაა არ გამოიწვევს. ამ საკითხის ფიზიკა ნათელია. ახლა მთავარია, ყველაფერი რეგლამენტშიც აისახოს“, - ამბობს მელორი.

მანქანის ცხვირის დაბლა დაწევის გარდა, FIA ამ ტიპის ინციდენტების გამოსარიცხად, სხვა ვარიანტებსაც ეძებს. ერთ-ერთი ასეთი ვარიანტი შეიძლება იყოს წინა ფრთის ისეთი კონსტრუქცია, რომელიც წინ მიმავალი მანქანის უკანა ბორბალთან შეჯახებისას, ცხვირს დაბლა დაქაჩავს და ამით, მანქანის ჰაერში ავარდნას ხელს შეუშლის.

No comments:

Post a Comment