ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, March 24, 2011

ბატონის აზრით, გასწრებების რიცხვი გაიზრდება

Button Warns Overtaking Will Shock F1 Fans

24 მარტი

წლების განმავლობაში, ფორმულა 1-ის ფანები, გუნდები და პილოტებიც, რბოლებისას გასწრებათა რიცხვის სირთულესა და შესაბამისად, სიმცირეზე ჩიოდნენ, რაც რბოლების სანახაუბრიობას აუარესებდა. მაგრამ ახალი სეზონიდან, მანქანებზე ორი ისეთი სისტემის გამოყენებაა დასაშვები, რომლებმაც გასწრება უნდა გააადვილოს. ამ ორიდან ერთი კერს-ია, მეორე კი რეგულირებადი უკანა ფრთა.

„მაკლარენის“ ბრიტანელი ჯენსონ ბატონი დარწმუნებულია, რომ პირველივე ეტაპზე - ავსტრალიის დიდ პრიზზე, რომელიც მელბურნის ალბერტ პარკზე, ამ უქმეებზე ჩატარდება, უამრავ გასწრებას ვნახავთ. მაგრამ ამის მიზეზად, ის არც კერს-ის ფაქტორს ასახელებს და არც უკანა რეგულირებად ფრთას. მისი აზრით, გასწრებების რიცხვის ზრდას, „პირელის“ სწრაფად ცვეთადი საბურავები შეუწყობს ხელს.

ტესტების დროს ყველა დარწმუნდა იმაში, რომ საბურავები სწრაფად ცვდება. პილოტების და გუნდების უმეტესობას წარმოდგენა არ აქვთ, როგორ იმუშავებს ეს საბურავები მთელი რბოლის განმავლობაში, რამდენი პიტ სტოპის შესრულება იქნება ოპტიმალური. ამიტომ, სეზონის პირველ რბოლაში, ერთგვარი ქაოსია მოსალოდნელი. ბევრი ეცდება, რომ საბურავებს გაუფრთხილდეს, რათა რბოლის დასკვნითი ნაწილი კარგად ჩაატაროს. ბატონის აზრით, ყველაზე მეტად, სწორედ ეს გარემოება შეუწყობს ხელს გასწრებების რიცხვის ზრდას.

„რბოლის დასკვნით ნაწილში იმდენი გასწრების მომსწრენი გახდებით, რომ ეს ყველას გააოცებს. არაა გამორიცხული, რომ გამარჯვებული ბოლო მოსახვევში გამოვლინდეს და ეს შესანიშნავი იქნება. არ ვიცი, სხვა რბოლებშიც ასეთი რამ იქნება მოსალოდნელი, თუ არა. მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ მელბურნში ძალიან დაძაბული პაექრობის მომსწრენი გახდებით. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ ჩვენ ჯერ კარგად არ გვაქვს შესწავლილი ახალი საბურავების თვისებები. ვფიქრობ, დიდ უპირატესობას მიიღებს ის პილოტი, ვინც ბოლო პიტ სტოპს მეტოქეებზე ერთი წრით ადრე შეასრულებს. ვინც ამას შეძლებს, ბევრის გასწრების საშუალებას მიიღებს, რადგან ახალი საბურავები ძველზე გაცილებით უკეთ მუშაობს. მაგრამ რეზინის ადრე შეცვლა მის ადრე გაცვეთასაც მოასწავებს. ამიტომ, ბოქსში სხვებზე ადრე შესვლასაც გარკვეული გამბედაობა დასჭირდება“, - ამბობს ბატონი, ვინც მსოფლიო ჩემპიონი 2009 წელს გახდა, როდესაც „ბრაუნით“ (ახლანდელი მერსედესით) ასპარეზობდა.

No comments:

Post a Comment