ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, March 10, 2011

ბრანდლმა ახალ „მაკლარენს“ უმართავი ნაგავი უწოდა

McLaren's 2011 F1 car described as 'a mess' by Martin Brundle

10 მარტი

უკვე აშკარაა, რომ სეზონის დასაწყისში, მოწინავეთა შორის ვერ ვიხილავთ „მაკლარენის“ მანქანებს. MP4-26-ის არაკონკურენტუნარიანობის შესახებ, თავად ინგლისური გუნდის პილოტებიც ღიად საუბრობენ, ახლახანს კი, ეს მანქანა ბიბისის ფორმულა 1-ის რეპორტაჟების წამყვანებმა - ყოფილმა პილოტებმა, დევიდ კულტჰარდმა და მარტინ ბრანდლმა, ასევე ფორმულა 1-ის გუნდის (ჯორდანის) ყოფილმა მფლობელმა ედი ჯორდანმა გააკრიტიკეს.

„მე ეს მანქანა ტრასაზე ვნახე და შემიძლია ვთქვა, რომ ის ნაგავია. ის სრულიად უმართავია, ვერ ამუხრუჭებს და ვერ უხვევს. ლუისმა მას ვერაფერი მოუხერხა. როგორც ჩანს, ახალ მანქანას ფუნდამენტური პრობლემები აქვს“, - „ტელეგრაფთან“ საუბრისას განაცხადა ბრანდლმა, ვინც ოდესღაც თავადაც „მაკლარენის“ პილოტი იყო.

„მაკლარენმა“ თავისი ახალი ბოლიდის პრეზენტაცია, თავის კონკურენტებზე გვიან წარმოადგინა და ტესტების პირველი სერიაც გამოტოვა. მანქანა რადიკალური აეროდინამიკით გამოირჩევა. მისი ყველა კვანძი ძალიან მჭიდროდაა განლაგებული, რაც ჰაერის ნაკადისადმი შემხვედრი წინააღმდეგობის შემცირების საშუალებას იძლევა. ძარის უკეთესი გარსშემოდენილობისათვის, რადიატორების კორპუსებს L-ის ფორმა მისცეს. მაგრამ პირველივე ტესტებმა აჩვენა, რომ MP4-26-ს სისწრაფე აკლია და მას მუდმივად აქვს ტექნიკური პრობლემები.

ედი ჯორდანმა განაცხადა, რომ მისი აზრით, „მაკლარენი“ მანქანის კონსტრუირებისას, ყოველთვის რადკალურ მიდგომას ირჩევს, რაც არასწორად მიაჩნია. ამასთან, ირლანდიელი გაოცებულია იმით, რომ ახალი მანქანების შექმნას თითქმის ყოველთვის, სხვადასხვა ინჟინრები ხელმძღვანელობენ.

„სადაა ევოლუციური პროცესი? სხვა გუნდებში ასეთ რამეს ვერ შეხვდებით. ედრიან ნიუი ასეთ რამეებს არ დაუშვებდა. კონსტრუირებისას, სხვა არცერთი ტოპ გუნდი რადიკალურ მიდგომებს არ იყენებს. ამ მანქანით ორივე მრბლი უკმაყოფილოა. ვფიქრობ, სეზონის დასაწყისში, მათ ურჩევნიათ, სრულიად ახალი მანქანის შექმნაზე დაიწყონ ზრუნვა“, - ამბობს ჯორდანი და დასძენს, რომ ადრე, როცა სეზონის მსვლელობისას, ტესტები აკრძალული არ იყო, რადიკალური მეთოდები ამართლებდა, რადგან მანქანის დახვეწის გაცილებით მეტი საშუალება არსებობდა. მაშინ „მაკლარენი“ და „ფერარი“ სწორედ ამის გამო იყვნენ დაუმარცხებლები. მაგრამ დღეს, როცა ტესტები მხოლოდ სეზონებს შორის ტარდება და ისიც შეზღუდულად, რადიკალიზმი მიუღებელია.

No comments:

Post a Comment