ჩასაბერი დიფუზორების აკრძალვა „რედ ბულს“ ძვირად დაუჯდება
Exhaust Blow Ban To Cost Red Bull Dearly
8 ივნისი
არაა გამორიცხული, რომ კანადის დიდი პრიზის შემდეგ, მიმდინარე ჩემპიონატის ლიდერმა „რედ ბულმა“ თავისი უპირატესობა დაკარგოს და მდევრის როლში თავად მოუწიოს ყოფნამ. საქმე ისაა, რომ კანადური რბოლის შემდეგ, ეგრეთ წოდებული ჩასაბერი დიფუზორები აიკრძალება, ეს კი სწორედ ის კონსტრუქციული ელემენტია, რომელიც ავსტრიულ გუნდს და მის ლიდერ სებასტიან ფეტელს გადამწყვეტ უპირატესობას ანიჭებს.
საერთაშორისო საავტომობილო ფედრაცია (FIA) ასეთი დიფუზორების აკრძალვას ესპანური დიდი პრიზის წინაც აპირებდა, მაგრამ ძრავების მწარმოებელთა და გუნდების თხოვნით, მათ გარკვეული ვადა მისცა. საქმე ისაა, რომ ახალი რეგლამენტის შესასრულებლად, ძრავების პროგრამული უზრუნველყოფა და კონსტრუქციაც კი, გადასაკეთებელია, ამას კი მცირე დროში ვერავინ ასწრებდა...
ფრანგულმა კომპანია „რენომ“ FIA-ს ტექნიკური კომისია დაარწმუნა იმაში, რომ ჩასაბერი დიფუზორი მისი ძრავის გამძლეობაში მნიშვნელოვან როლს ასრულებს. კერძოდ, მონაკოში „რედ ბულის“ მთავარმა ტვინმა ედრიან ნიუიმ განმარტა, რომ იმ დროს, როდესაც პილოტს ფეხი გაზიდან აღებული აქვს, გამოსაბოლქვი სარქველები ღიად რჩება, რაც მათს ეფექტურ გაგრილებას უწყობს ხელს და ამით, ძრავის რესურსი იზრდება. ამგვარად, სარქველების გახსნით, „რენო“ ძრავის გამძლეობას აუმჯობესებს...
მაგრამ გერმანული გამოცემა „აუტო მოტორ უნდ შპორტი“ და იტალიური „აუტოსპრინტი“ ჩასაბერი დიფუზორის აკრძალვა, „რენოს“ ძრავის პარამეტრებზეც უარყოფითად იმოქმედებს და რომ ეს აგრეგატი სწორედ აეროდინამიკური ეფექტის მისაღწევადაცაა შემუშავებული. ამ მოსაზრებას ამყარებს „მერსედესის“ სპორტული განყოფილების შეფი ნორბერტ ჰაუგი, ვინც აღნიშნულ გამოცემებთან საუბრისას აცხადებს, რომ მსგავსი თვისებების მქონ ძრავის ტესტირებისას, მისმა კომპანიამ რამდენიმე აგრეგატი გააფუჭა.
„აუტო მოტორ უნდ შპორტი“ აზუსტებს, რომ ჩასაბერი დიფუზორის აკრძალვა, „რენოსა“ და „ფერარის“ ძრავებით მოასპარეზე გუნდებს ძლიერ დააზარალებს და რომ მათ წრის გავლის დრო, დაახლოებით 0.8 წამით გაუუარესდებათ. თუმცა, FIA-ს პრეზიდენტი ჟან ტოდტი თვლის, რომ ჩასაბერი დიფუზორის გამოყენებით, ზედმეტი საწვავიც იხარჯება.
აქსელერატორის გარეშე, გამოსაბოლქვი სარქველების გახსნის საჭიროებას „ფერარი“ იმით ხსნის, რომ ასე კარტერში წნევის რეგულირებას ახერხებს, რის გარეშეც ძრავი დიდ დატვირთვებს ვერ გაუძლებს. „მერსედესს“ და „კოსვორტს“ კი ამავე საკითხზე სხვა განმარტებები აქვთ.
No comments:
Post a Comment