ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, June 3, 2011

FIA-მ ფორმულა 1-ის ახალი ტექნიკური რეგლამენტი დაამტკიცა
FIA open to delaying new F1 engines
3 ივნისი



საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) მსოფლიო მოტორსპორტის საბჭომ, ბარსელონაში გამართულ სხდომაზე, ფორმულა 1-ის ახალი ტექნიკური რეგლამენტი დაამტკიცა, თუმცა ისიც აღინიშნა, რომ ამ რეგლამენტის ზოგიერთი პუნქტის ამოქმედება შეიძლება გადაიდოს. ლაპარაკია ძრავებზე.
კერძოდ, ახალი რეგლამენტით, რომელიც ძალაში 2013 წელს შევა, გუნდები იძულებულები იქნებიან, 1.6-ლიტრიანი ტურბოძრავები გამოიყენონ, რომელთა უშუალოდ წვის კამერაში შეფრქვევის სისტემაშიც, მაქსიმალური წნევა 500 ბარამდე იქნება, ბრუნთა რიცხვების მაქსიმუმი კი 12 000-ით შეიზღუდება. გარდა ამისა, ავტომობილები ენერგიის (საწვავის) ხარჯის მაკონტროლებელი სისტემებით და ენერგიის რეკუპერაციის სისტემებით (ერს) აღიჭურვება.
აეროდინამიკაში საფუძვლად, ამ სეზონის რეგლამენტი დარჩა, თუმცა მასში რამდენიმე ცვლილება შევა, რომელთა დანიშნულებაც აეროდინამიკური ელემენტების ეფექტურობის გაუმჯობესება იქნება. ძრავების ახალ რეგლამენტთან ერთად, ამ ცვლილებათა წყალობით, საწვავის მოხმარება დაახლოებით 35 პროცენტით შემცირდება.
შემცირდება ავტომობილის ცხვირის სიმაღლე, რაც უსაფრთხოების გასაუმჯიობესებლად კეთდება - მკვეთრად აწეული ცხვირით, ფრონტალური შეჯახებისას, მინიმუმამდე შემცირდება მანქანის ჰაერში ატყორცნის საშიშროება. ასეთი ცხვირი განსაკუთრებით საშიში მაშინაა, როცა ის წინ მიმავალი მანქანის უკანა საბურავს ეჯახება. ამ დროს, ჰაერში აჭრის ეფექტი გაცილებით ძლიერია.
იცვლება ტრანსმისიებტან დაკავშირებული მუხლიც, რისი მიზანიც, ხარჯების შემცირებაა. განისაზღვრება გადაცემათა კოლოფების რაოდენობა, რომელთა გამოყენების უფლებაც გუნდებს სეზონის განმავლობაში ექნებათ. გარდა ამისა, შეზღუდვა დაწესდება კოლოფსა და დიფერენციალში, კბილანებს შორის გადაცემათა რიცხვების შეზხღუდვა. დაბოლოს, სარბოლი ავტომობილის მინიმალური წონა 660 კილოგრამი იქნება.
ბარსელონაში ჩატარებულ სხდომაზე, FIA-მ გამოაცხადა, რომ ამ რეგლამენტში, ჯერ კიდევ შეაძლებელია ცვლილებათა შეტანა. ივნისის ბოლოს გადაწყდება, კონკრეტულად როდის შევა ახალი რეგლამენტი და მისი ცალკეული პუნქტები ძალაში. არაა გამორიცხული, რომ გუნდების ინიციატივით, ზოგიერთი პუნქტი, კერძოდ კი ის, რომელიც ძრავების ლიტრაჟს ეხება, შესაძლოა ცოტა გვიან ამოქმედდეს.

No comments:

Post a Comment