ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Friday, May 13, 2011

ელექტრომობილების სარბოლი სერია მალე სტარტს აიღებს

Quietest Race Ever: EV Cup Launches First All-Electric Racing Series

12 მაისი

ნისან ლიფი

..............................

როგორც ამბობენ, რბოლები ავტომობილების განვითარებას უწყობს ხელს. და თუ ასეა, რა შეუწყობს ხელს ახალი ტიპის ავტომობილებს, როგორებიცაა ელექტრომობილები? რა თქმა უნდა, რბოლები! თუმცა, ალბათ ეს მიზანი არ ამოძრავებთ ახალი, სარბოლი ელექტრომობილების თასის ორგანიზატორებს, რომლებიც ამ ტიპის მანქანების პირველ ჩემპიონატს სტარტს 6 აგვისტოს მისცემენ.

ელექტრომობილების პირველი ჩემპიონატის კალენდარში სულ 7 ეტაპია შეტანილი, რომელთაგან ოთხი ბრიტანეთში ჩატარდება, ერთი ბელგიაში და ორიც - ამერიკაში. ფორმულა ერთის მსგავსად, ელექტრომობილების პირველი ჩემპიონატიც სტარტს სილვერსტოუნზე აიღებს. ბრიტანული ტრასებიდან, ამ სერიის რბოლებს ასევე სნეტერტონი, ბრენდს ჰეჩი და როკინგემი უმასპინძლებს, ბელგიაში რბოლა ცოლდერზე ჩატარდება, ამერიკაში კი - ლაგუნა სეკასა და კალიფორნია სპიდუეიზე.

უესტფილდ iრეისერი

..............................

ჩემპიონატი სამი კლასის ავტომობილებს შორის ჩატარდება. მათგან პირველია ეგრეთ წოდებული საქალაქო კლასი, რომელიც ნორვეგიულ კომპანია „თინკ სიტის“ პატარა ელექტრომობილებს შორის ჩატარდება. ეს ავტომობილი 50-ცხენისძალიანი ელექროძრავითაა აღჭურვილი, რომლის მეშვეობითაც, მაქსიმუმ 136 კმ/სთ სიჩქარეს ავითარებს და მას ერთი სრული დამუხტვით, 160 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

მეორე კლასი „სპორტულია“ და მასში რბოლები კიტქარების მწარმოებელ ბრიტანულ კომპანია „უესტფილდის“ ავტომობილებით (iრეისერ) ჩატარდება. ეს ავტომობილი წყვილი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომლებიც უკანა წამყვან ბორბლებს (თითო ძრავი თითო ბორბალზე) ამოძრავებს. მათი ჯამური სიმძლავრე 260 ცხენის ძალაა. მწარმოებლის მონაცემებით, ავტომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 5 წამზე ნაკლებში შეუძლია. მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 184 კმ/სთ-ია. ოღონდ, ის შეზღუდულია, რათა აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიის გადახარჯვა არ მოხდეს. „უესტფილდის“ მონაცემებით, მათს სარბოლ ელექტრომობილს, ერთი სრული დამუხტვით, სარბოლი რეჟიმით მოძრაობისას, დაახლოებით 50 კილომეტრის გავლა შეუძლია.


თინკ სიტი

..............................

მესამე კლასში სპორტული პროტოტიპები შევა. ამ კლასში, მასის და სიმძლავრის არანაირი შეზღუდვა არ დაწესდება, გამარჯვებულები კი, რბოლის დროს ნაჩვენები საუკეთესო დროის შესაბამისად გამოვლინდება. რბოლა კი ეგრეთ წოდებული ტაიმ ტრაიალის პრინციპით (როგორც საგზაო ველოსპორტშია) ჩატარდება - ავტომობილები დისტანციაზე ერთმანეთის მიყოლებით, გარკვეული ინტერვალით გავა. სავარაუდოდ, ამ კლასში მონაწილეობას, „ნისანის“ ელექტრომობილ „ლიფის“ მოდერნიზებული ვერსია მიიღებს.

დაბოლოს, მაყურებლის და სპონსორების მოსაზიდად, თასის ორგანიზატორები ცნობილ ავტომრბოლებს იწვევენ. მათ შორის ერთ-ერთი პირველი, ვინც შეთავაზებაზე თანხმობა განაცხადა, ფორმულა 1-ის 1996 წლის ჩემპიონი, ბრიტანელი დეიმონ ჰილია.

No comments:

Post a Comment