ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, May 22, 2011

დიდი ბრძოლა და ისევ ფეტელის ტრიუმფი

Vettel holds off Hamilton for Spanish win

22 მაისი

სებასტიან ფეტელის ჰეგემონია ვერც აშკარად გაუმჯობესებულმა „მაკლარენის“ მანქანამ და ვერც იმ სტატისტიკამ დაამხო, რომლის შესაბამისადაც, ბოლო ათწლეულში, ესპანეთის დიდ პრიზს ის პილოტი იგებს, რომელიც რბოლას პოულიდან იწყებს. ასეთი კი კვირას ფეტელის თანაგუნდელი მარკ უებერი იყო. მაგრამ გამარჯვებას ვინ ჩივის, ავსტრალიელმა კვარცხლბეკზე ასვლაც კი ვერ შეძლო...

საერთოდ, ყოველთვის ითვლებოდა, რომ ბარსელონას ავტოდრომ კატალუნია მონტმელოზე, რბოლები ადვილად პროგნოზირებადია. ამის დასტურია ზემოთ მოყვანილი სტატისტიკა და ის ფაქტიც, რომ შარშანდელ რბოლაში იქ მხოლოდ ათი გასწრება დაფიქსირდა. მაგრამ კერს-მა, რეგულირებადმა უკანა ფრთამ და „პირელის“ საბურავებმა ყველაფერი რადიკალურად შეცვალეს. შედეგად, სტარტიდან ფინიშამდე, ძნელი იყო იმის თქმა, თუ ვინ მოიგებდა რბოლას.

სტარტზე დიდი მოულოდნელობა იყო ფერნანდო ალონსოს დაწინაურება - მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონმა რბოლა მეოთხე პოზიციიდან კი აიღო, მაგრამ პირველ მოსახვევში პირველი შევიდა და ლიდერობა პიტსტოპების მეორე სერიამდე შეინარჩუნა. უებერს პირველ მოსახვევში ფეტელმაც გაასწრო, ლუის ჰამილტონმა კი ერთი პოზიცია დაკარგა და მეოთხეზე გადაინაცვლა. ყველაზე ცუდი სტარტი ჯენსონ ბატონმა აიღო, რომელსაც პირველ მოსახვევში რამდენიმე მეტოქემ შეასწრო.

მაგრამ შემდეგ ყველაფერი თანდათან დალაგდა. მე-19 წრეზე, მას შემდეგ, რაც მეორე პიტსტოპი შეასრულა, ფეტელმა ალონსოს გაასწრო. 5 წრის შემდეგ, იგივე ჰამილტონმაც შეძლო და აქედან მოყოლებული, ფეტელს ჩაუდგა კვალში. 24-ე წრეზე ის გერმანელს 5 წამით ჩამორჩებოდა, თუმცა ჰანდიკაპი თანდათან შეამცირა. აშკარა გახდა, რომ რბოლის ბედის გადაწყვეტა, „მაკლარენის“ გაბედულ ტაქტიკურ სვლას შეეძლო. ეს იმ შემთხვევაში მოხდებოდა, თუ ჰამილტონი მესამე პიტსტოპს ფეტელზე თუნდაც ერთი წრით ადრე შეასრულებდა. თუმცა, „მაკლარენმა“ ეს არ გააკეთა, რისი მიზეზიც ის იყო, რომ ბრიტანელმა საბურავები ფეტელზე გვიან შეცვალა, რისი წყალობითაც, მასზე უკეთესი ტემპი ჰქონდა.

ამ ლოგიკით, ბოქსში მესამე შესვლა, მას ფეტელის პიტზე ოთხი წრის დაგვიანებით უნდა დაეგეგმა. მაგრამ ასეც არ მოხდა. ფეტელმა მესამედ ბოქსებს 35-ე წრეზე მიაკითხა, ჰამილტონმა კი ეს ერთი წრის შემდეგ გააკეთა. ამ დროს, საინტერესო ბრძოლები გაიმართა უებერსა და ალონსოს შორის. 31-ე წრეზე, ავსტრალიელმა შესანიშნავი მანევრით გაუარა ესპანელს, მაგრამ ამან მოსახვევიდან გამოსვლისას, ჯვარედინი მანევრით დაიბრუნა პოზიცია. მალე ორივეს ბატონი დაეწია, რომელსაც მათი გასწრება არ გასჭირვებია. თანაც, ამ დროს ის მყარი საბურავებით ასპარეზობდა, მეტოქეები კი რბილებზე „იდგნენ“.
აქედან მოყოლებული, მეწინავეთა განლაგება აღარ შეცვლილა. თუმცა რბოლისადმი ინტერესს ის ფაქტი აღვივებდა, რომ ჰამილტონი ფეტელს კუდზე აჯდა და აშკარად მასზე უკეთესი ტემპიც ჰქონდა, თუმცა გასწრებისთვის ეს საკმარისი არ აღმოჩნდა. ფინიშის ხაზი მათ 0.630-წამიანი ინტერვალით გადაკვეთეს...

„ძალიან გიჟური, გიჟური რბოლა იყო. ბევრი ფიქრობდა, რომ მოსაწყენი რბოლა იქნებოდა, მაგრამ პირველივე მოსახვევის შემდეგ, ეს ადამიანები გაჩუმდნენ. ბოლოს კი ლუისი და მე გიჟებივით მივქროდით, მოსახვევებს ლიმიტის ზღვარზე გავდიოდით. ბოლო ათი წრის განმავლობაში, საბურავები თვალსა და ხელს შუა ცვდებოდა. იმაზე ვოცნებობდი, ლუისის საბურავებიც სწრაფად გაცვეთილიყო“ - ნარბოლევს ყვებოდა ფეტელი.

როგორც ირკვევა, ფინიშამდე 10 წრით ადრე, მის მანქანაზე კერს-ი გაჭირვეულდა. თუმცა, „რედ ბულმა“ ბოქსებიდანვე შეძლო პრობლემის აღმოფხვრა და ბოლო წრეებზე ფეტელი ისევ ახერხებდა დამატებითი ენერგიის გამოყენებას.
აღსანიშნავია, რომ „რედ ბულის“ და „მაკლარენის“ პილოტებმა ყველა დანარჩენი, მათ შორის, ალონსოც, ერთი და მეტი წრით ჩამოიტოვეს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ისინი სეზონის განმავლობაშიც ყველაზე სწრაფად პროგრესირებენ. ამასთან, ისიც აშკარაა, რომ „მაკლარენმა“ ჩემპიონებთან ჩამორჩენა შეამცირა...

ესპანეთის დიდი პრიზი

კატალუნია მონტმელო, სიგრძე 4.655 კმ, დისტანცია 307.104 კმ (66 წრე)

1. სებასტიან ფეტელი (გერმანია, რედ ბული) 1:39:03.301

2. ლუის ჰამილტონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი) +00:00.630

3. ჯენსონ ბატონი (ბრიტანეთი, მაკლარენი) 00:35.697

4. მარკ უებერი (ავსტრალია, რედ ბული) 00:47.966

5. ფერნანდო ალონსო (ესპანეთი, ფერარი) 1 წრე

6. მიხაელ შუმახერი (გერმანია, მერსედესი) 1 წრე

7. ნიკო როსბერგი (გერმანია, მერსედესი) 1 წრე

8. ნიკ ჰაიდფელდი (გერმანია, რენო) 1 წრე

9. სერხიო პერესი (მექსიკა, ზაუბერი) 1 წრე

10. კამუი კობაიაში (იაპონია, ზაუბერი) 1 წრე

11. ვიტალი პეტროვი (რუსეთი, რენო) 1 წრე

12. პოლ დი რესტა (ბრიტანეთი, ფორს ინდია) 1 წრე

13. ადრიან სუტილი (გერმანია, ფორს ინდია) 1 წრე

14. სებასტიან ბუემი (შვეიცარია, ტორო როსო) 1 წრე

15. პასტორ მალდონადო (ვენესუელა, უილიამსი) 1 წრე

16. ხაიმე ალგერსუარი (ესპანეთი, ტორო როსო) 2 წრე

17. რუბენს ბარიკელო (ბრაზილია, უილიამსი) 2 წრე

18. იარნო ტრული (იტალია, ლოტუსი) 2 წრე

19. ტიმო გლოკი (გერმანია, ვირჯინი) 3 წრე

20. ჟერომ დ’ამბროზიო (ბელგია, ვირჯინი) 4 წრე

21. ნარაინ კართიკეიანი (ინდოეთი, ისპანია) 5 წრე

გ. ფელიპე მასა (ბრაზილია, ფერარი) 8 წრე

გ. ჰეიკი კოვალაინენი (ფინეთი, ლოტუსი) 18 წრე

გ. ვიტანტონიო ლიუცი (იტალია, ისპანია) 38 წრე

შენიშვნა: გ - გამოეთიშა

უსწრაფესი წრე: ლუის ჰამილტონი - 1:26.727, 52-ე წრე

პილოტების კლასიფიკაცია

1. სებასტიან ფეტელი - 118 ქულა; 2. ლუის ჰამილტონი - 77; 3. მარკ უებერი - 67; 4. ჯენსონ ბატონი - 61; 5. ფერნანდო ალონსო - 51; 6. ნიკო როსბერგი - 26; 7. ნიკ ჰაიდფელდი - 25; 8. ფელიპე მასა - 24; 9. ვიტალი პეტროვი - 21; 10. მიხაელ შუმახერი - 14; 11. კამუი კობაიაში - 9; 12. სებასტიან ბუემი - 6; 13. ადრიან სუტილი - 2; 14. სერხიო პერესი - 2; 15. პოლ დი რესტა - 2

კონსტრუქტორთა პირველობა

1. რედ ბულ-რენო - 185 ქულა; 2. მაკლარენ-მერსედესი - 138; 3. ფერარი - 75; 4. რენო - 46; 5. მერსედესი - 40; 6. ზაუბერ-ფერარი - 11; 7. ტორო როსო-ფერარი - 6; 8. ფორს ინდია-მერსედესი - 4

No comments:

Post a Comment