ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, July 26, 2009

ბოლოსდაბოლოს, ჩემპიონმაც გაიმარჯვა

Hungarian GP

26 ივლისი

ჩემპიონი ზეიმობს
ჩემპიონი ფინიშის ხაზზე
ჰამილტონი უებერს ასწრებს
.....................................................................................
ნელი ტრასა, გაუმჯობესებული მანქანა და გამარჯვების წურვილი - ეს ი სამი ინგრედიენტია, რომლებმაც დღეს ლუის ჰამილტონს ამ სეზონში პირველი გამარჯვება მაპოვებინა. ჩემპიონი და მისი საჩემპიონო გუნდი კვარცხლბეკის უმაღლეს საფეხურს დაუბრუნდნენ.

”მერსედესს” კი იმის რეალური შანსი გაუჩნდა, რომ მისი მეორე (კლიენტი) გუნდი ”ბრაუნი”, სეზონის პირველ ნახევარში მოპოვებული სოლიდური უპირატესობის შენარჩუნებას შეძლებს - იმ დროს, როდესაც ”ბრაუნის” ბოლიდი აშკარად გასაშუალოვდა, რისი მიზეზიც, ფინანსური სიდუხჭირის გამო შეფერხებული განვითარებაა, მოწინავეთა შორის ”მაკლარენის” და მასთან ერთად, ”ფერარის” დაბრუნება, ”რედ ბულს” ლიდერთან ჩამორჩენის შემცირებაში ძალიან შეუშლის ხელს. ყოველ შემთხვევაში, ბუდაპეშტური სცენარის ვალენსიაში განმეორების რეალური შანსი არსებობს. მერე კი ექვსი ეტაპი რჩება, რომელთაგან ორი - სიჰგაპურსა და აბუ დაბიში, არცთუ ისე სწრაფ ტრასებზე ტარდება...

მოკლედ, მთელი ბუდაპეშტური უქმეების განმავლობაში, ორივე ”მაკლარენი”, უფრო კი ჰამილტონისა, სისწრაფით გამოირჩეოდა. მართალია, ეს სისწრაფე კვალიფიკაციაზე სასურველ შედეგში არ აისახა, მაგრამ სტარტისთვის ჩემპიონს სისტემაკერს-ის იმედი ჰქონდა. თუმცა, მხედველობაში ის ფაქტორიც მისაღები იყო, რომ რბოლას ძალიან მსუბუქი მანქანით იწყებდა პოულზე მდგარი ფერნანდო ალონსო, ვისაც სამპიტსტოპიანი ტაქტიკა ჰქონდა არჩეული.

მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონმა მწვანე ნიშანზე საუკეთესო რეაქცია გამოავლინა და პირველ მოსახვევში მეტოქეებისგან გვარიანად დაწინაურებული შევიდა. ჰამილტონმაც თავისი კერს-ი კარგად გამოიყენა, სტარტზე ”ჩაძინებული” ფეტელი იოლად ჩამოიტოვა და უებერსაც შეუტია, მაგრამ მოულოდნელად, მასავით აწყვეტილ რაიკონენს სახიფათოდ მიუახლოვდა. ავარიის ასაცილებლად, ორივემ საჭეს მკვეთრად უცვალა მიმართულება, მაგრამ თუ ბრიტანელმა სახიფათო ზონას თავი დააღწია, ფინელს მეორე მხარეს ფეტელი დახვდა და ამჯერად შეჯახებას თავი ვერ დააღწია. მათი მანქანების ბორბლები ერთმანეთს ოდნავ შეეხო ერთმანეთს. ორივემ გზა განაგრძო, მაგრამ შუა რბოლაში, გერმანელი მაინც გაჩერდა. მის მანქანაზე მწყობრიდან სწორედ ის (მარცხენა) წინა საკიდარი გამოვიდა, რომელმაც რაიკონენის მანქანასთან შეჯახება განიცადა.

მოკლედ, როდესაც სასტარტო მღელვარება და ქაოსი ჩაცხრა, პილოტები შემდეგი თანმიმდევრობით განლაგდნენ: ალონსო, უებერი, ჰამილტონი, რაიკონენი, როსბერგი, კოვალაინენი, ფეტელი, ბატონი. ორიოდ წრის შემდეგ, ჰამილტონმა დაამსხვრია მითი იმის შესახებ, რომ ჰუნგარორინგზე გასწრება შეუძლებელია - ბრწყინვალე მანევრით მან გვერდი უებერს აუარა. ყველაფერი ასე მოხდა: მოსახვევის შესასვლელთან, უებერმა, იმისათვის, რომ მეტოქის შეტევა მოეგერიებინა, გზის შუა ნაწილი დაიკავა, ჰამილტონმა კი კიდეში გადაინაცვლა და შეტევისთვის ხელსაყრელი პოზიციიდან შევიდა მოსახვევში. ტრაექტორიის შეცვლა ოზ პილოტს სიჩქარის დაგდების ფასად დაუჯდა, რამაც მოსახვევიდან გამოსასვლელში მის სიჩქარეზეც იმოქმედა. ბრიტანელმა კი ამით კარგად ისარგებლა და მეტოქეს გვერდში ამოუდგა. თანაც, მომდევნო მოსახვევისთვის, ის უკვე ხელსაყრელ ტრაექტორიაზე იმყოფებოდა. უებერს ისღა დარჩენოდა, ბედს შეგუებოდა.

ჰამილტონმა მაშინვე დაიწყო ალონსოსთან ჩამორჩენის შემცირება, მაგრამ სანამ კუდზე დააჯდებოდა, ესპანელმა ბოქსებს მიაშურა. იქიდან გამოსულს კი წინა მარჯვენა საბურავი მოსძვრა და ბოქსში შებრუნება მოუხდა, მალე კი საერთოდაც გაჩერდა.

ავსტრალიელს პირველ პიტ სტოპზე რაიკონენმაც გაასწრო (ბოქსებში) და ამის შემდეგ, მოწინავეთა შორის ბევრი აღარაფერი შეცვლილა. რა თქმა უნდა, პიტ სტოპების დროს, პელოტონის განლაგებაში მციე ცვლილებები ხდებოდა, მაგრამ როგორც კი ბოქსებს ყველა მოივლიდა, მაშინვე ისინი თავთავიანთ ადგილებს უბრუნდებოდნენ. რა თქმა უნდა, საინტერესო იყო ლოკალური ბრძოლები, მაგრამ პელოტონის სათავეში აღარაფერი შეცვლილა.

გარდა იმისა, რომ ჰამილტონმა ამ სეზონში თავის გუნდს პირველი გამარჯვება მოუტანა, ”ფერარიმაც” პირველად შეძლო კვარცხლბეკის მეორე საფეხურის დაკავება და ეს რაიკონენმა შეძლო. უებერი კი ამჯერად მესამე ადგილს დასჯერდა, რაც საკმარისი აღმჩნდა იმისათვის, რომ თანაგუნდელ ფეტელისთვის გაესწრო და პირად ჩათვლაში მეორე ადგილზე გადაენაცვლა.

”შესანიშნავია ბიჭებო. ეს მანქანა სასიამოვნო სამართავია. ფანტასტიკურია. ბიჭებო, თქვენმა შრომამ მე ისევ მომაგებინა”, - ჯერ კიდევ მანქანაში მჯდომი ჰამილტონი, რადიოთი ამ სიტყვებით ესალმებოდა თანაგუნდელებს.

მარტინ უიტმარში, როგორც ”მაკლარენის” შეფი, პირველად ავიდა კვარცხლბეკზე თავისი პილოტის გამარჯვების აღსანიშნავად. დაკიდევ, ეს პირველი შემთხვევაა, როცა სისტემა კერს-ით აღწურვილმა მანქანამ ფორმულა ერთის ეტაპის მოგება შეძლო.

უნგრული ეტაპის შემდეგ, ბატონი კვლავ სოლიდურ უპირატესობას ინარჩუნებს. მეორეზე გადასულ უებერს ის 18.5 ქულით უსწრებს. კონსტრუქტორთა პირველობაზე კი ლიდერი ისევ ”ბრაუნია”, რომელსაც ”რედ ბული” ახლა უკვე 15.5 ქულით ჩამორჩება...

უნგრეთის დიდი პრიზი

ჰუნგარორინგი. დისტანცია 306.663 კმ (4.381 კმ - 70 წრე)

პილოტი (გუნდი) დრო (ჩამორჩენა)

1. ლუის ჰამილტონი (ბრიტანეთი, მაკლარენ-მერსედესი) 1:38:23.876

2. კიმი რაიკონენი (ფინეთი, ფერარი) 11.529

3. მარკ უებერი (ავსტრალია, რედ ბულ-რენო) 16.886

4. ნიკო როსბერგი (გერმანია, უილიამს-ტოიოტა) 26.967

5. ჰეიკი კოვალაინენი (ფინეთი,მაკლარენ-მერსედესი) 34.392

6. ტიმო გლოკი (გერმანია, ტოიოტა) 35.237

7. ჯენსონ ბატონი (ბრიტანეთი, ბრაუნ-მერსედესი) 55.088

8. იარნო ტრული (იტალია, ტოიოტა) 01:08.172

9. კაზუკი ნაკაძიმა (იაპონია, უილიამს-ტოიოტა) 01:08.774

10. რუბენს ბარიკელო (ბრაზილია, ბრაუნ-მერსედესი) 01:09.256

11. ნიკ ჰაიდფელდი (გერმანია, BMW ზაუბერი) 01:10.612

12. ნელსინიუ პიკე (ბრაზილია, რენო) 01:11.512

13. რობერტ კუბიცა (პოლონეთი, BMW ზაუბერი) 01:14.046

14. ჯანკარლო ფიზიკელა (იტალია, ფორს ინდია-მერსედესი) 1 წრე

15. ხაიმე ალგერსუარი (ესპანეთი,ტორო როსო-ფერარი) 1 წრე

16. სებასტიან ბუემი (შვეიცარია, ტორო როსო-ფერარი) 1 წრე

გ. სებასტიან ფეტელი (გერმანია, რედ ბულ-რენო) 41 წრე

გ. ფერნანდო ალონსო (ესპანეთი, რენო) 55 წრე

გ. ადრიან სუტილი (გერმანია, ფორს ინდია-მერსედესი) 69 წრე

(შენიშვნა: გ = გამოეთიშა)

უსწრაფესი წრე: მარკ უებერი - 21.931, 65-ე წრე

პირადი ჩათვლა: 1. ჯენსონ ბატონი 70 ქულა; 2. მარკ უებერი 51.5; 3. სებასტიან ფეტელი 47; 4. რუბენს ბარიკელო 44; 5. ნიკო როსბერგი 25.5; 6. იარნო ტრული 22.5; 7. ფელიპე მასა (ბრაზილია, ფერარი) 22; 8. ლუის ჰამილტონი 19; 9. კიმი რაიკონენი 18; 10. ტიმო გლოკი 16; 11. ფერნანდო ალონსო 13; 12. ჰეიკი კოვალაინენი 9; 13. ნიკ ჰაიდფელდი 6; 14. სებასტიან ბუემი 3; 15. რობერტ კუბიცა 2; 16. სებასტიან ბურდე (საფრანგეთი, ტორო როსო-ფერარი) 2; 17. ჯანკარლო ფიზიკელა 0; 18. კაზუკი ნაკაძიმა 0; 19. ადრიან სუტილი 0; 20. ნელსინიუ პიკე 0; 21. ხაიმე ალგერსუარი 0

კონსტრუქტორთა პირველობა: 1. ბრაუნ-მერსედესი 114 ქულა; 2. რედ ბულ-რენო 98.5; 3. ფერარი 40; 4. ტოიოტა 38.5; 5. მაკლარენ-მერსედესი 28; 6. უილიამს-ტოიოტა 25.5; 7. რენო 13; 8. BMW ზაუბერი 8; 9. ტორო როსო-ფერარი 5; 10. ფორს ინდია-მერსედესი 0

No comments:

Post a Comment