ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Sunday, May 30, 2010

ფრანკიტიმ ინდი 500 მეორედ მოიგო

Flawless Franchitti gets a break to win Indy

30 მაისი

ფრანკიტი და ჩიპ განასი

........................................

შოტლანდიელმა დარიო ფრანკიტიმ მეორედ მოიგო ლეგენდარული ინდიანაპოლისის 500 მილიანი რბოლა, რომლის ბოლოსწინა წრეზე მომხდარი ავარიის გამო, ბოლიდები ფინიშამდე პეისკარმა მიაცილა.

ინდი 500-ზე პირველი გამარჯვების შემდეგ, ფრანკიტიმ ნასქარ-ში გადასვლა სცადა, მაგრამ ხელი მოეცარა და ისევ ინდი ქარს დაუბრუნდა და ეს დაბრუნება გუშინ ტრიუმფით დაასრულა.

ფრანკიტი და ეშლი ჯადი

........................................

200-წრიანი რბოლის მიწურულს, ერთმანეთს ინგლისელი მაიკ კონვეი და ამერიკელი რაიან ჰანტერ-რეი დაეჯახნენ ერთმანეთს, რის შედეგადაც, კონვეის მანქანა ჰაერში აიჭრა და კედელს დაეჯახა. ის ჯერ ადგილობრივ ჰოსპიტალში გასინჯეს, რის შემდეგაც, ვერტმფრენით ინდიანაპოლისის ჰოსპიტალში გადაიყვანეს. შემოწმებამ აჩვენა, რომ პილოტს მარცხენა ფეხი აქვს დაზიანებული. თუმცა მთავარია, რომ უფრო უარესს გადაურჩა.

აღსანიშნავია, რომ ბოლო წრეებზე ლიდერ ფრანკიტის ავზში ცოტა საწვავი დარჩა, რაც იმის საშიშროებას ქმნიდა, რომ ის ფინიშამდე ვერ მიაღწევდა. პეისკარის უკან სიარულმა კი საწვავი დააზოგვინა და ფინიშის ხაზის გადაკვეთის შემდეგ, რადიოთი თავისი გუნდის შეფ ჩიპ განასის გაკვირვებულმა უთხრა, კიდევ ვმოძრაობო.

ფრანკიტიმ ლიდერის რანგში 154 წრე გაიარა
..............................
ჩიპ განასი კი ამერიკული ავტოსპორტის ისტორიაში, გუნდის პირველი მფლობელია, რომლის პილოტებმაც ერთ სეზონში ორი დიდი რბოლის, დაიტონას 500 მილის (ნასქარ-ის სერიის პირველი რბოლა) და ინდი 500-ის მოგება შეძლეს. ფრანკიტიმ ლეგენდარულ აგურნაშენის სწრაფ ტრეკზე პირველი გამარჯვება 2007 წელს მოიპოვა და მაშინაც ფინიშთან მას პეისკარი მიუძღვა. ოღონდ, ტრასაზე მისი გამოსვლის მიზეზი სულ სხვა - ძლიერი წვიმა იყო.
ფრანკიტი პიტ სტოპზე
..............................
მეორე ადგილზე კიდევ ერთი ბრიტანელი - დენ უელდონი გავიდა, ვისაც ინდი 500 2005 წელს სქვს მოგებული. რბოლის მიწურულს, იმის გამო რომ ფრანკიტის საწვავის ეკონომია უწევდა, მან ლიდერთან ჩამორჩენა სწრაფად შეამცირა, მაგრამ გასწრებაში ხელი პეისკარმა შეუშალა. მესამეზეც ბრიტანელი პილოტი - ალექს ლოიდი გავიდა, თუმცა მოგვიანებით, მსაჯებმა აღმოაჩინეს, რომ მან სამ პილოტს, მათ შორის რბოლის მონაწილე ქალთაგან ყველაზე ტიტულოვან დანიცა პატრიკს მაშინ გაასწრო, როდესაც ტრასაზე პეისკარი იმყოფებოდა. ამიტომ, ფინიშიდან ორი საათის შემდეგ, ლოიდი სამი ადგილით ჩამოაქვეითეს. ამის წყალობით, მესამეზე ამერიკელმა მარკო ანდრეტიმ გადაინაცვლა, მეოთხეზე ახალზელანდიელი სკოტ დიქსონი გავიდა, მეხუთზე კი - პატრიკი.

94-ე ინდი 500-ის სტარტი

..............................

ინდი 500-ის სამგზის გამარჯვებულმა, ბრაზილიელმა ჰელიო კაშტრუნევიშმა, ვინც რბოლა პოულიდან დაიწყო, 146-ე წრეზე, პიტ სტოპისას შეცდომა დაუშვა (ძრავი ჩაუქვრა), რის გამოც ბევრი დრო დაკარგა და საბოლოოდ, მეცხრე ადგილს დასჯერდა.

კარგად იასპარეზა კიდევ ერთმა ბრაზილიელმა - ტონი კანაანმა, რომელმაც სტარტი ბოლო პოზიციიდან აიღო. რბოლის მიწურულს, მან მეორე ადგილზე გადაინაცვლა და დიდი შანსი ჰქონდა, რომ ინდი 500-ის ისტორიაში გამხდარიყო პირველი პილოტი, ვინც რბოლას ბოლო ადგილიდან დაიწყებდა და პირველზე დაასრულებდა. მაგრამ ფინიშამდე ოთხი წრით ადრე, მას საწვავის შესავსებად პიტლეინში შესვლამ მოუწია და საბოლოოდ, მე-11 ადგილს დასჯერდა.

სხვათა შორის, საწვავის უკმარისობის პრობლემა ფრანკიტისაც შეექმნა, რომელსაც ფინიშამდე 15 წრით ადრე, რადიოთი საწვავის გაფრთხილებისკენ დაჟინებით მოუწოდეს. ის ასეც მოიქცა და თუ მანამდე მისი საშუალო სიჩქარე (პიტსტოპების ჩათვლით) თიტქმის 360 კმ/სთ იყო, ბოლო წრეებზე სიჩქარე 330 კმ/სთ-მდეც კი დააგდო. და ის იყო, უელდონი მის გასწრებას აპირებდა, რომ უკანა რიგებში ის ავარია მოხდა, რომელსაც ტრასაზე პეისკარის გამოსვლა მოჰყვა...

ფრანკიტის, რომელიც 200-დან 154 წრის განმავლობაში ედგა პლოტონს სათავეში, პირველმა გამარჯვება მისმა მეუღლემ, ოლივუდის ვარსკვლავმა ეშლი ჯადმა მიულოცა, ვინც იმის შიშით, რომ დარიოს ბოლო წრეზე, პეისკარის უკანაც, ფინიშამდე მიღწევაში ხელს საწვავის გამშრალი ავზი შეუშლიდა, თავი ხელებში ჩაერგო და ასე შესცქეროდა ტრეკს.

94-ე ინდი 500-ზე გამარჯვება, ფრანკიტიმ და განასიმ თითო ლიტრი რძის დალევით (შამპანურის ნაცვლად, ინდიზე გამარჯვებას ტრადიციისამებრ, რძით აღნიშნავენ) აღნიშნეს, შემდეგ კი, მთელი გუნდი სტარტის ზოლში გავიდა და მის იმ ერთიარდიან მონაკვეთს ეამბორა, რომელზეც ძველი აგურია შემორჩენილი. ცნობისათვის, ინდიანაპოლისის ტრასის საფარი თავიდან აგურით იყო ნაგები. ამ ძველი ერთიარდიანი მონაკვეთის გამო, ტრეკს ხშირად ბრიქიარდსაც უწოდებენ.

No comments:

Post a Comment