ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე
ფორმულა 1-ის სიახლეები ნახეთ საიტ ავტო პანორამა/ავტო მოტორზე

Thursday, May 27, 2010

ისტანბულ პარკის ერთი წრე მარკ უებერთან ერთად

One lap with Mark Webber

27 მაისი

ფორმულა 1-ის მსოფლიო ჩემპიონატის მორიგი, მეშვიდე ეტაპის წინ, რომელსაც თურქული ისტანბულ პარკი უმასპინძლებს, სარბოლ არენაზე მეგზურობას ”რედ ბულ რეისინგი” და მისი ავსტრალიელი პილოტი, ჩემპიონატის ლიდერი მარკ უებერი გაგვიწევენ. მარკ უებერი:

”თურქეთში რბოლა საათის ისრის საწინააღმდეგოდ მიდის და ეს კისერზე დატვირთვას ჩვეულებრივზე მეტად ზრდის (რადგან ამ მიმართულებით გადატვირთვებს პილოტები მიჩვეულნი არ არიან და მათი კისრებიც საათის ისრის მიმართულებით მოძრაობასაა მიჩვეული). თურქული ეტაპი იმითაც დამამახსოვრდა, რომ ქალაქში საშინელი საცობებია და ტრასამდე სანამ მივაღწევდეთ, ორი დიდი ხიდი უნდა გავიაროთ. თანაც, აქ რბოლას ყოველთვის ცოტა მაყურებელი ესწრება.

ტრასის სიგრძე 5.3 კილომეტრია, სულ კი საათის ისრის საწინააღმდეგოდ, 58 კილომეტრის გავლა მოგვიწევს. ტრასას ხუთი ჩქაროსნული სწორი დასამი ნელი მოსახვევი აქვს. გასწრებისთვის კი მხოლოდ ერთი იდეალური ადგილია. მაქსიმალური სიჩქარე 315 კმ/სთ-ს აღწევს.

სტარტ/ფინიშის შემდეგ პირველ, ბრამ მოსახვევს გავდივართ და მე-3 გადაცემაზე გადავდივართ. დიდი მნიშვნელობა აქვს ამ მოსახვევის ზუსტად და სუფთად გავლას, რადგან მის შემდეგ, გზა საკმაოდ მკვეთრ აღმართზე ადის. ამ აღმართში ძრავი სერიოზულ დატვირთვას განიცდის. შემდეგ ისევ ბრამ მოსახვევს გავდივართ, სადაც შეცდომის დაშვება ძალიან ადვილია. ამას მარჯვენა, ასევე ბრამ მოსახვევია, საპირისპირო პროფილით...

ამას მოჰყვება დაღმართი და ორი მარცხენა მოსახვევა, რომლების უშეცდომოდ გავლაც მნიშვნელოვანია. ამის შემდეგ, ოდნავ მოდუნების საშუალება გვაქვს და მეშვიდე მოსახვევში შევდივართ, საიდან გამოსვლის შემდეგაც, აჩქარებას ვასწრებთ და მერე მერვე მოსახვევის ჯერია, რომელშიც მანქანები სერიოზულ დატვირთვას განიცდის. განსაკუთრებულად კი საჭის მექანიზმი იტვირთება, რადგან მოსახვევს ოთხი აპექსი აქვს, რითაც ის უნიკალურია.

შემდეგ ისევ დაღმართია, მუხრუჭები და 180-გრადუსიან მარცხენა მოსახვევს გავდივართ, რომლიდან გამოსასვლელშიც, ტრასა ოდნავ ფართოვდება. სხვათა შორის, ეს მაყურებლისთვის საინტერესო ადგილია. ამას მოსდევს სწორი მონაკვეთი, რომელიც ოდნავაა მოხრილი. ამ მონაკვეთის სრული სიჩქარით გავლა, ფ1-ის მანქანისთვის პრობლემას არ წარმოადგენს. ეს სწორი იმითაცაა საინტერესო, რომ მასში სლიპსტრიმით გასწრება შეიძლება. ოღონდ, მანევრის შესრულების შემდეგ, საჭიროა შიდა რადიუსზე გასვლა.

შემდეგ უნტენსიური დამუხრუჭება, გადაცემა მე-2 საფეხურზე გადაგვყავს და ვიწრო მარცხენა მოსახვევში შევდივართ, რომელსაც კიდევ უფრო ვიწრო მარჯვენა მოსახვევი მოსდევს. და, როგორც იქნა, ბოლო მოსახვევს მივადექით, რომელიც უშეცდომოდ უნდა გავიაროთ, რათა სტარტ/ფინიშის სწორზე სიჩქარე არ დავკარგოთ. გამოსასვლელში ავჩქარდებით, გადავკვეთავთ ფინიშის ხაზს და სულ ეს არის...

No comments:

Post a Comment